Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: ckarlet
Категория: Тя и той
Прочетен: 2295262
Постинги: 228
Коментари: 8200
Гласове: 43126
Постинг
22.03.2012 23:59 - Троян и Троянски манастир
Автор: ckarlet Категория: Тя и той   
Прочетен: 24298 Коментари: 86 Гласове:
73


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

                  Троян се намира в планински район. Разположен е по течението на река Бели Осъм, в подножието на  Стара планина. Намира се на 155 км от София и на 120 км от Пловдив. Основно се бяхме запътили към Троянския манастир. На път за там не пропуснахме да разгледаме източната крепостна стена на крепостта "Состра".

            Изграждането й започва през 254 г. със заповед на римския император Галиен и е продължило близо три десетилетия. Стената, както и самата крепост е разрушена в края на V век от хуните.

image

image

           Постамент на статуята на император Антонин Пий /138-161г./ - копие. Пишеше, че оригиналът се съхранява в музея на занаятите в гр. Троян. Казахме си, че непременно ще посетим това място.
image

          Щаб на военната част
image
            Град Троян  -  Център

image

Музей на занаятите

image

     Сградата е реставриран турски конак съграден през 1868 г. от троянския майстор Тотю Михов за нуждите на турската администрация след обявяването на Троян за град. За съжаление и тази сграда не беше отворена.

image

     Отправихме се към  Троянския манастир. Той е разположен в красива планинска местност между селата Орешак и Черни Осъм, на 4 километра от Троян. За кой ли път се убеждавам, че за да усетим разкоша на балкана би трябвало да отидем през месец май, но и през тези дни се насладихме на красотата на заобикалящата ни природа и невероятната архитектура на манастира. Въздухът - кристален и действащ като лек срещу градския стрес. И отново ромол на пролетна река, красива гора и звуци на птиците.

           Легендата разказва, че в самото начало на ХVІІ век тук  живял отшелник с ученика си. Духовникът станал известен в околността. При него започнали да идват много хора и скоро били построени монашески килии. По тези места минал атонски монах. Пътят му бил за Влашко, където трябвало да занесе копие на чудотворната икона „Богородица Троеручица“. Когато атонецът решил да си тръгне, конят му отказал да върви. Според някои легенди добичето дори си счупило крака. На следващия ден това се повторило. Монахът приел случилото се за знак, както и факта, че иконата трябва да остане на това място. Оставил я в манастира и продължил пътят си сам.

image
image

image


image

image

image

        Друга особеност на тази обител е нейното славно революционно минало. Тук през януари 1872 г. Васил Левски основава революционен комитет, начело на който застанал игуменът Макарий. По това време вече били изградени и двата скита, съставящи целия днешен манастирски комплекс – „Свети Йоан Предтеча“ и „Свети Никола“. Скитът „Свети Никола“ бил използван като склад на оръжие. Сега посетителите могат да разгледат стаята със скривалището на Дякона.  По исторически данни именно от тук той тръгва за Къкрина, която ще се окаже и началото на неговата голгота.

   Скривалище и музей на една от най-големите светини. Васил Левски основава тук частен революционен комитет. Манастирът не участва пряко в Априлското въстание, защото в него са настанени турски части.


image

image

image

          Това беше продължението на разходката ни. Надявам се да ви е било интересно.





Гласувай:
73



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bven - Много ми хареса, Скарлет!
23.03.2012 00:15
Преди доста години съм била в Троян и тогава разгледахме и манастира...Спомените се съживиха , благодарение на твоите снимки и разказ.
Благодаря!
цитирай
2. mt46 - Привет, Скарлет!
23.03.2012 00:19
Троян е чудесен град! Ходил съм и в Троянския манастир...
Лека вечер, красиви пролетни дни и разходки!... :)
цитирай
3. malchaniaotnadejda7 - Манастирът е заснет в старата му прелест и е кацнал някак неръкотворно...
23.03.2012 00:23
Благодаря ти, че ми спомни за Богородица Троеручица! Честита пролет, мила Скарлет и нека тя те закриля!
цитирай
4. ckarlet - 1. Вven - Много ми хареса, Скарлет!
23.03.2012 00:29
bven написа:
Преди доста години съм била в Троян и тогава разгледахме и манастира...Спомените се съживиха , благодарение на твоите снимки и разказ.
Благодаря!


А моето семейство години наред поглеждахме табелката - гр. Троян, и винаги си казвахме, че е време да се отиде до там, но все отлагахме. През почивните дни и това се случи:) В манастира имаше още много неща, които разгледахме, но за съжаление снимането не беше разрешено. Благодаря ти, Вven, че отдели от времето си и разгледа! Нежна и красива пролетна вечер!
цитирай
5. ckarlet - 2. Мt46 - Привет, Скарлет!
23.03.2012 00:31
mt46 написа:
Троян е чудесен град! Ходил съм и в Троянския манастир...
Лека вечер, красиви пролетни дни и разходки!... :)


Привет, Мt46!
Чудесно градче е Троян! Манастирът също!
Нежна пролетна вечер и на теб!
цитирай
6. ckarlet - 3. malchaniaotnadejda7 - Манастирът е заснет в старата му прелест и е кацнал някак неръкотворно...
23.03.2012 00:33
malchaniaotnadejda7 написа:
Благодаря ти, че ми спомни за Богородица Троеручица! Честита пролет, мила Скарлет и нека тя те закриля!


Казват, че тази икона е Чудотворна. Не посмях да направя дори опит да я снимам.
Нека закриля всички! Благодаря ти, миличка!
цитирай
7. lubara - Поздрави, ckarlet!
23.03.2012 02:03
Сега ми се спи, но утре ще кажа и аз нещо за твоята хубава разходка и прекрасните снимки.
цитирай
8. mariniki - много пъти съм била в Троянския манастир...
23.03.2012 02:28
благодаря ти, че ми припомни, ckarlet...
част от тези снимки имам и аз..
невероятно хубаво е там..
свято място..
цитирай
9. henzelski - Когато
23.03.2012 09:21
имаш дар-слово, тези, които те слушат или четат, все едно са били там, Скарлет... В случая - в Троян. :)
цитирай
10. ckarlet - 7. Lubara - Поздрави, ckarlet!
23.03.2012 09:24
lubara написа:
Сега ми се спи, но утре ще кажа и аз нещо за твоята хубава разходка и прекрасните снимки.


Добро утро, Lubara! Ти си обиколил всички красиви места на страната, а и извън нея. Сигурна бях, че и тук си бил:)
Ще се радвам да споделиш и твоите преживявания!
цитирай
11. ckarlet - 8. Мariniki - много пъти съм била в Троянския манастир...
23.03.2012 09:26
mariniki написа:
благодаря ти, че ми припомни, ckarlet...
част от тези снимки имам и аз..
невероятно хубаво е там..
свято място..


Като дете бях ходила там, но сега по друг начин погледнах на тази красота.
Действително е хубаво и свято място, Мariniki!
Прекрасен ден!
цитирай
12. ckarlet - 9. Henzelski - Когато
23.03.2012 09:28
henzelski написа:
имаш дар-слово, тези, които те слушат или четат, все едно са били там, Скарлет... В случая - в Троян. :)


Радва ме присъствието ти, Краси! И това, че заедно сме се разходили до Троян /виртуално/:)
Вълшебен пролетен ден!
цитирай
13. lubara - Поздрави, ckarlet!
23.03.2012 10:05
Добро утро и от мен, пътешественичке. Ти винаги разказваш с любознателно-обогатителна цел-даваш историческа информация. Моят маниер е по-друг, повече обръщам внимание на емоцията, която получаваме при тези разходки по градове и чукари.
Всички места на снимките са ми добре познати. Би могла да снимаш и река Осъм, навсякъде е красива. Спомням си, че веднъж ти препоръчах природонаучния музей в село Черни Осъм. Много приятно място е това село. Сигурно си нямала време. Или да съчетаеш манастира с град Априлци, както направих аз миналата година март месец.
Иначе в "Состра" не съм се отклонявал, малко скучно ми се вижда.
Още много пътешествия ти пожелавам!
цитирай
14. stela50 - Прекрасна разходка , Скарлет ...
23.03.2012 10:58
Вълнуващо е да пътувам с теб винаги , благодаря ти .
Обичам това място , но отдавна не съм го посещавала .
Поздрав и прекрасен пролетен ден !
цитирай
15. erato7 - Много обичано от моето семейство ...
23.03.2012 11:45
Много обичано от моето семейство място! Многократно сме го посещавали!
И сега заедно с теб, ми беше интересно да разгледам, миличка!
Поздрави!
цитирай
16. kasnaprolet9999 - Много хубави снимки, не съм ходила ...
23.03.2012 12:09
Много хубави снимки, не съм ходила там и ми бе много полезна разходката.Благодаря!!
цитирай
17. zebb - Красота! А опитахте ли Троянската ...
23.03.2012 12:19
Красота! А опитахте ли Троянската сливова, ckarlet? :))
цитирай
18. hristo27 - Ходил съм преди години на този ма...
23.03.2012 12:21
Ходил съм преди години на този манастир. Беше есен и смея да твърдя, че и тогава Троянския манастир и всичко наоколо беше много красиво!
цитирай
19. makont - Винаги е интересно,
23.03.2012 12:34
ходила съм там, но въпреки всичко ми беше приятно да прочета и да се поразходя с теб. Такава красота и толкова Български дух е скътан на това място, просто не можеш да подминеш. Благодаря, Скарлет! Хубав уикенд!
цитирай
20. pevetsa - Благодаря ти мила, за споделеното ...
23.03.2012 14:12
Благодаря ти мила, за споделеното прекрасно приключение в този исконен Български град!
цитирай
21. анонимен - Бил съм веднъж
23.03.2012 15:19
за кратко - и сега ти ме върна към тези красиви места, пълни с история и духовна сила. )))
цитирай
22. ivankalilova - Здравей, мила Скарлет! Да си п...
23.03.2012 15:33
Здравей,мила Скарлет!
Да си призная честно, не съм посещавала тези места.
Благодаря, за прекрасната разходка, за невероятно красивите снимки и изключително интересната легенда и историческа информация!
Честита пролет, миличка-светла, слънчева и топла!
Поздрави и прегръдки!:)))
цитирай
23. vostroto - Благодаря за споделената разхо...
23.03.2012 16:20
Благодаря за споделената разходка, за хубавите снимки, информация, и музика, Скарлет!
Много интересна е тази легенда за иконата, от теб я научавам.
Изглежда, че няма нищо случайно - иконата е трябвало да остане на това свещено място.
Поздрави!
цитирай
24. sande - Много красива разходка, невероятен български край ...
23.03.2012 17:16
С най-добри пожелания за слънчева пролет и слънчево настроение. И нови вълнуващи пътешествия!
цитирай
25. ckarlet - 13. Lubara - Поздрави, ckarlet!
23.03.2012 17:21
lubara написа:
Добро утро и от мен, пътешественичке. Ти винаги разказваш с любознателно-обогатителна цел-даваш историческа информация. Моят маниер е по-друг, повече обръщам внимание на емоцията, която получаваме при тези разходки по градове и чукари.
Всички места на снимките са ми добре познати. Би могла да снимаш и река Осъм, навсякъде е красива. Спомням си, че веднъж ти препоръчах природонаучния музей в село Черни Осъм. Много приятно място е това село. Сигурно си нямала време. Или да съчетаеш манастира с град Априлци, както направих аз миналата година март месец.
Иначе в "Состра" не съм се отклонявал, малко скучно ми се вижда.
Още много пътешествия ти пожелавам!


Сега, когато ми припомни, Lubara, се сещам, че ти наистина ми подсказа тогава къде да отидем, но беше доста отдавна. Трябваше отново да се допитам до теб.
Но беше спонтанно решението ни. Затова не можахме да посетим повече места. А и в гр. Троян всички обекти освен заведенията бяха затворени. Оставаше ни да ги видим само от страни:)) Но манастирът беше изпълнен с много посетители.
Благодаря ти, приятелю, за обширния коментар, който навярно ще подскаже на тези, които имат планове да посетят това място!
цитирай
26. ckarlet - 14. Stela50 - Прекрасна разходка , Скарлет ...
23.03.2012 17:23
stela50 написа:
Вълнуващо е да пътувам с теб винаги , благодаря ти .
Обичам това място , но отдавна не съм го посещавала .
Поздрав и прекрасен пролетен ден !


И на мен ми хареса. Може би, защото времето беше прекрасно, а и отдавна не бяхме си правили такава дълга разходка:)
Благодаря ти, Таничка!
цитирай
27. ckarlet - 15. Еrato7 - Много обичано от моето семейство ...
23.03.2012 17:24
erato7 написа:
Много обичано от моето семейство място! Многократно сме го посещавали!
И сега заедно с теб, ми беше интересно да разгледам, миличка!
Поздрави!


Радвам се, че съм ти създала приятна емоция и на теб, мила Еrato7!
цитирай
28. ckarlet - 16. Кasnaprolet9999 - Много хубави снимки, не съм ходила ...
23.03.2012 17:27
kasnaprolet9999 написа:
Много хубави снимки, не съм ходила там и ми бе много полезна разходката.Благодаря!!


Невенче, от София до там е съвсем близко:))
Можете някоя събота или неделя да отскочите и да разгледате. Но може би ще бъде по-хубаво през работно време, защото музеите бяха затворени в неделя.
Благодаря ти, че намина и разгледа!
цитирай
29. gocho52 - Хубаво е...
23.03.2012 17:31
.
цитирай
30. ckarlet - 17. Zebb - Красота! А опитахте ли Троянската ...
23.03.2012 17:32
zebb написа:
Красота! А опитахте ли Троянската сливова, ckarlet? :))


Развесели ме, Zebb:))
Ние сме семейство безалкохолици:)) Но знаехме, че Троян се слави с хубавата си ракия и грънчарството. Дори посетихме местни производители и на място видяхме занаятчийска технология за производство на керамика. Но не пропуснахме да поседнем и похамнем, както и да пийнем безалкохолни напитки:)
Хубава вечер от мен!
цитирай
31. ckarlet - 18. Hristo27 - Ходил съм преди години на този ма...
23.03.2012 17:35
hristo27 написа:
Ходил съм преди години на този манастир. Беше есен и смея да твърдя, че и тогава Троянския манастир и всичко наоколо беше много красиво!


Прав си, Христо. Смея да твърдя, че от единия Балкан отидохме до Троянския, но и там природата е великолепие. Представих си я през месец май и юни, но навярно и през септември е приказна!
Благодаря ти, че и ти разгледа постинга ми!
цитирай
32. ckarlet - 19. Мakont - Винаги е интересно,
23.03.2012 17:38
makont написа:
ходила съм там, но въпреки всичко ми беше приятно да прочета и да се поразходя с теб. Такава красота и толкова Български дух е скътан на това място, просто не можеш да подминеш. Благодаря, Скарлет! Хубав уикенд!


Аз съм от този тип хора, че дори и в скучните неща намирам нещо красиво и интересно. А когато става за дума за българско и родно, винаги ми е било приятно да разгледам и науча нещо ново.
Слънчеви и приятни почивни дни, мила Мая!
цитирай
33. ckarlet - 20. Рevetsa - Благодаря ти мила, за споделеното ...
23.03.2012 17:40
pevetsa написа:
Благодаря ти мила, за споделеното прекрасно приключение в този исконен Български град!


Имам ли време, винаги споделям преживяното с приятелите си тук, Алекс!
Благодаря ти, че не пропусна да разгледаш новото ми приключение:)
цитирай
34. ckarlet - 21. Рarasol - Бил съм веднъж
23.03.2012 17:43
parasol написа:
за кратко - и сега ти ме върна към тези красиви места, пълни с история и духовна сила. )))


Имаше още какво да се разгледа и покаже, но явно не отидохме в подходящия ден, Рarasol! А така исках да посетим и картинната галерия, но и тя за съжаление беше затворена. Но пак си тръгнахме с хубави впечатления от този край.
Благодаря ти, че и ти отдели от ценното си време, за да прочетеш и разгледаш!
цитирай
35. ckarlet - 22. Ivankalilova - Здравей, мила Скарлет! Да си п...
23.03.2012 17:47
ivankalilova написа:
Здравей,мила Скарлет!
Да си призная честно, не съм посещавала тези места.
Благодаря, за прекрасната разходка, за невероятно красивите снимки и изключително интересната легенда и историческа информация!
Честита пролет, миличка-светла, слънчева и топла!
Поздрави и прегръдки!:)))


Пожелавам ти някой ден да отидете до там, мила Ваня! Човек така се разтоварва, че започва да прави планове да посети и други места:)
Топла прегръдка и от мен, мила!
цитирай
36. ckarlet - 23. Vostroto - Благодаря за споделената разхо...
23.03.2012 17:50
vostroto написа:
Благодаря за споделената разходка, за хубавите снимки, информация, и музика, Скарлет!
Много интересна е тази легенда за иконата, от теб я научавам.
Изглежда, че няма нищо случайно - иконата е трябвало да остане на това свещено място.
Поздрави!


Радвам се, че обърна внимание и на легендата, Vostroto! Имам слабост, когато посетим определено място, винаги да питам и за легендата. И тогава всичко започва да ми изглежда още по-приказно:)
Прекрасна пролетна вечер, приятелю!
цитирай
37. ckarlet - 24. Sande - Много красива разходка, невероятен български край ...
23.03.2012 18:00
[quote=sande]С най-добри пожелания за слънчева пролет и слънчево настроение. И нови вълнуващи пътешествия![/quote

Благодаря, Sande! Имаме планове за нови пътешествия, но дано да се осъществят. Дори и за извън пределите на страната.
Разкошна пролет и на теб ти желая!
цитирай
38. ckarlet - 29. Gocho52 - Хубаво е...
23.03.2012 18:05
gocho52 написа:
.


Хубава е цялата ни страна, Gocho52! Дано успеем да съхраним тази красота и за поколенията ни!
цитирай
39. sparotok - Троян
23.03.2012 18:28
Все се каня да ходя до Троян и все не остава време...
Благодаря ти, че ми подари една виртуална разходка!:)
цитирай
40. ckarlet - 39. Sparotok - Троян
23.03.2012 18:41
sparotok написа:
Все се каня да ходя до Троян и все не остава време...
Благодаря ти, че ми подари една виртуална разходка!:)


Привет, Sparotok! Ето за тази крепост си задавахме доста въпроси и споменах твоето име, че ако беше с нас може би щеше да ни разкажеш много повече от това, което видяхме. На една от табелите пишеше, че в музея в гр. Троян ще разберем повече, но той беше затворен:)
Радвам се, че се разходи виртуално с нас до там и ти благодаря!
цитирай
41. veninski - Човекът е човек, когато е на път! ...
23.03.2012 20:34
Човекът е човек, когато е на път!
Поздрави от Родопите, приятелко!
цитирай
42. ckarlet - 41. Veninski - Човекът е човек, когато е на път! ...
23.03.2012 21:36
veninski написа:
Човекът е човек, когато е на път!
Поздрави от Родопите, приятелко!


Опознай Родината, за да я обикнеш:)) Това сме ние.
Поздрави и на теб, талантливи приятелю! Дано най-после през лятото се разходим и до Родопите! И топла прегръдка на малкия Марти!
цитирай
43. alexs - Най го харесвам Балкана през май!
23.03.2012 23:18
Най го харесвам Балкана през май!
цитирай
44. planinitenabulgaria - Брависимо за постинга!
23.03.2012 23:18
С пожелание да посетите и музея на животните в с. Черни Осъм, Зелениковския манастир и да изминете по северните склонове на Балкана маршрута хижа Амбарица - хижа Плевен.
Поздрави,
Коста
цитирай
45. ckarlet - 43. Аlexs - Най го харесвам Балкана през май!
24.03.2012 07:55
alexs написа:
Най го харесвам Балкана през май!


Да, напълно си прав, Алекс! Тогава природата е най-разкошна и водите най-пълноводни:)
Прекрасен ден!
цитирай
46. ckarlet - 44. Рlaninitenabulgaria - Брависимо за постинга!
24.03.2012 07:57
planinitenabulgaria написа:
С пожелание да посетите и музея на животните в с. Черни Осъм, Зелениковския манастир и да изминете по северните склонове на Балкана маршрута хижа Амбарица - хижа Плевен.
Поздрави,
Коста


Колко много места сме пропуснали, Рlaninitenabulgaria! Някой ден дано наистина ги посетим! Слънчева събота и прекрасно пролетно настроение!
цитирай
47. bojo12345 - Поздрав за прекрасния постинг!
24.03.2012 08:35
Няколко пъти със го посещавал манастирът и винаги ми е било приятно да го разлеждам и му се възхищавам!
Но не само манастира е троянска забележителнос.Троянската керамика е също впечатляваща.
Приятни и весили почивни дни,поздрав ,Божо
цитирай
48. ckarlet - 47. Bojo12345 - Поздрав за прекрасния постинг!
24.03.2012 12:56
bojo12345 написа:
Няколко пъти със го посещавал манастирът и винаги ми е било приятно да го разлеждам и му се възхищавам!
Но не само манастира е троянска забележителнос.Троянската керамика е също впечатляваща.
Приятни и весили почивни дни,поздрав ,Божо


Има много какво да ни предложи нашата прекрасна страна, Bojo12345!
Само могат да ни завиждат за това богатство... Но дали успяваме да поддържаме и съхраняваме всичко, с което се гордеем...
Прекрасни почивни дни и много пролетно настроение покрай малкото бебче!
цитирай
49. scarlety - Хубава разходка,Скарлет!
24.03.2012 19:48
Преди доста години,на един студентски празник в Троян се запознах със съпруга ми. Така,че това кътче от България ми е слабост;)
Поздрави и още много и интересни пътешествия!
цитирай
50. inel379 - Пролетното пробуждане продължава!:)
24.03.2012 19:59
Духът се вълнува и тръпне!
Прочетох и видях през твоите очи и мисли!
Не съм идвала тук, затова ми беше интересно!
Благодаря ти, мила Скарлет!
Приятни почивни дни ти желая!:)
цитирай
51. ckarlet - 49. Scarlety - Хубава разходка,Скарлет!
24.03.2012 20:00
scarlety написа:
Преди доста години,на един студентски празник в Троян се запознах със съпруга ми. Така,че това кътче от България ми е слабост;)
Поздрави и още много и интересни пътешествия!


Трогателно е това, което сподели тук и с нас, скъпа Scarlety!
Благодаря ти!
цитирай
52. ckarlet - 50. Inel379 - Пролетното пробуждане продължава!:)
24.03.2012 20:07
inel379 написа:
Духът се вълнува и тръпне!
Прочетох и видях през твоите очи и мисли!
Не съм идвала тук, затова ми беше интересно!
Благодаря ти, мила Скарлет!
Приятни почивни дни ти желая!:)


Беше хубава пролетна разходка, мила Inel379! В събота се изкачвахме по стръмни, криволичещи пътеки в планината, любувайки се на прекрасна гледка, спираща дъха. Но после отидохме да разгледаме забележителностите на гр. Троян и Троянския манастир. Хубави почивни дни бяха:))
Прекрасни пролетни дни и на теб!
цитирай
53. tili - Чуден пътепис и
24.03.2012 23:33
исторически обзор за чудно място! Свежо през цялата година и красиво през всички сезони!
Пролетно да ти е, Скарлет!:)))
цитирай
54. mitkaloto - Не съм посещавал Троян. Разходката ...
25.03.2012 08:45
Не съм посещавал Троян.Разходката беше прекрасно съчетана с хубавите снимки!Благодаря!
цитирай
55. voinov50 - Снощи се върнахме от там :)))
25.03.2012 09:31
Само, че нямаше сняг, както при теб :), и сергиите бяха изнесени навън...
Ще трябва да се потрудя и да направя и аз един пост тези дни :).

Поздрави от Пирин!
цитирай
56. ckarlet - 53. Tili - Чуден пътепис и
25.03.2012 12:17
tili написа:
исторически обзор за чудно място! Свежо през цялата година и красиво през всички сезони!
Пролетно да ти е, Скарлет!:)))


Здревей, Тили! Как го правиш, че винаги зареждаш с ведрото си настроение и позитивната си енергия! Благодаря ти! Прекрасни пролетни дни и за теб!
цитирай
57. ckarlet - 54. Мitkaloto - Не съм посещавал Троян. Разходката ...
25.03.2012 12:20
mitkaloto написа:
Не съм посещавал Троян.Разходката беше прекрасно съчетана с хубавите снимки!Благодаря!


Днес на кафето обмисляхме новата дестинация, Мitkaloto. Но моето предложение беше да поизчакаме разлистването на природата, за да й се насладим още повече!
Една такава разходка винаги ни зарежда! Слънчева неделя изпълнена с пролетно настроение!
цитирай
58. ckarlet - 55. Voinov50 - Снощи се върнахме от там :)))
25.03.2012 12:24
voinov50 написа:
Само, че нямаше сняг, както при теб :), и сергиите бяха изнесени навън...
Ще трябва да се потрудя и да направя и аз един пост тези дни :).

Поздрави от Пирин!


О, това ми прозвуча много хубаво! С нетърпение ще чакам да разкажеш и да покажеш твоите снимки, Войнов! След една седмица и при тези високи температури, напълно нормално е да го няма този сняг. Но със сигурност без него гледката е била по-очарователна. А сергийките не ги снимах целенасочено:)) Много ме зарадва с коментара си! Хайде, побързай да разгледаме и твоите снимки! Може би са станали по-хубави! Прекрасна неделя от мен!
цитирай
59. totkaivanovaa - Всяка година ходя в Чифлик на сем...
26.03.2012 20:37
Всяка година ходя в Чифлик на семинар за счетоводителите за годишно приключване. Одиторката ме и от Троян. Това е райско кътче. С вълнение и желание се връщам там през октомври всяка година....поздрави...
цитирай
60. petrovruse - Благодаря за поредната разходка Скарлетче,
26.03.2012 20:59
каквото и да кажа ще е малко. Всяка година посещавам манастира и всеки път се наслаждавам на красотата му. На 15 август в село Орешак има празник, и тогава изкарват иконата от манастира, ако някой има възможност нека да посети празника
цитирай
61. ckarlet - 59. Totkaivanovaa - Всяка година ходя в Чифлик
26.03.2012 22:15
totkaivanovaa написа:
Всяка година ходя в Чифлик на семинар за счетоводителите за годишно приключване. Одиторката ме и от Троян. Това е райско кътче. С вълнение и желание се връщам там през октомври всяка година....поздрави...


Права си, прекрасно място е, Totkaivanovaa! Цялата ни страна е едно Райско кътче! Всеки път се удивлявам от нейната красота!
Благодаря и хубава вечер!
цитирай
62. ckarlet - 60. Рetrovruse - Благодаря за поредната разходка Скарлетче,
26.03.2012 22:18
petrovruse написа:
каквото и да кажа ще е малко. Всяка година посещавам манастира и всеки път се наслаждавам на красотата му. На 15 август в село Орешак има празник, и тогава изкарват иконата от манастира, ако някой има възможност нека да посети празника


Привет, приятелю Петров от Русе:)
Късно разбрах за тази дата и ритуала с иконата. Ако бях прочела тази информация преди да посетим Троян, може би щяхме да отложим разходката за 15 авуст:)
Нежна и красива вечер ти желая!
цитирай
63. injir - Интересно е. Поздрав!
26.03.2012 22:44
Интересно е. Поздрав!
цитирай
64. gita969 - Чудесно място
26.03.2012 22:54
за разходка. Бих казала , любимото ми! Страхотна атмосфера има там.Малко по - нагоре по река Черни осъм е местността Чифлика.Има едно култово заведение "Хитър Петър" А... Чифлика. Място мечта, природа, минерална вода СПА. А , Троян Кърнаре - все едно си до Бог. Чудна е нашата страна, чудна. И като историческо наследство и като природа и като дух. Беше ми особенно приятно да споделя твоя пътепис.
цитирай
65. ckarlet - 63. Injir - Интересно е. Поздрав!
27.03.2012 18:44
injir написа:
Интересно е. Поздрав!


Радвам се, че мислиш така, Injir! Благодаря ти!
цитирай
66. ckarlet - 64. Gita969 - Чудесно място
27.03.2012 18:47
gita969 написа:
за разходка. Бих казала , любимото ми! Страхотна атмосфера има там.Малко по - нагоре по река Черни осъм е местността Чифлика.Има едно култово заведение "Хитър Петър" А... Чифлика. Място мечта, природа, минерална вода СПА. А , Троян Кърнаре - все едно си до Бог. Чудна е нашата страна, чудна. И като историческо наследство и като природа и като дух. Беше ми особенно приятно да споделя твоя пътепис.


Охоо, колко много неща си написала за разглеждане по този край, Gita969! Защо не ги знаехме и ние:)) Може би на следващото пътуване ще ги посетим. Но съм сигурна, че ще бъде доста полезна информацията за тези на които им предстои да го видят. Благодаря ти!
цитирай
67. kometapg - Благодаря ти за разходката! С уд...
28.03.2012 00:52
Благодаря ти за разходката! С удоволствие разгледах снимките! Този край ми е от любимите! Поздрави!:)
цитирай
68. ckarlet - 67. Кometapg - Благодаря ти за разходката!
28.03.2012 07:40
kometapg написа:
Благодаря ти за разходката! С удоволствие разгледах снимките! Този край ми е от любимите! Поздрави!:)


Благодаря и аз, Кometapg! Прекрасно утро и усмихнат ден!
цитирай
69. shaffi - ckarlet,
29.03.2012 21:22
Троян е интересно и красиво място ,радвам се че сподели слънчевата си разходка с нас!поздрав!
цитирай
70. ckarlet - 69. Shaffi - ckarlet,
29.03.2012 22:42
shaffi написа:
Троян е интересно и красиво място ,радвам се че сподели слънчевата си разходка с нас!поздрав!


Харесва ми да споделям с всички тук хубавите моменти от живота си...
Благодаря ти, Shaffi! Хубава вечер!
цитирай
71. mariani - Здравей,
30.03.2012 10:48
ckarlet :)
Ходила съм доста пъти в Троян и манастира, но пак ми беше интересно :)
Поздрави
цитирай
72. ckarlet - 71. mariani - Здравей,
30.03.2012 15:51
mariani написа:
ckarlet :)
Ходила съм доста пъти в Троян и манастира, но пак ми беше интересно :)
Поздрави

Здравей, мила! Благодаря ти, че сподели! Как само ме зарадва, че и ти си ходила в това чудно българско кътче! Нежна вечер ти желая!
цитирай
73. alexs - И Една Троянска Сливова Отлежала
31.03.2012 11:12
История на троянската сливова

Не е случайно, че на етикетите на троянската сливова ракия е изобразен манастир. Именно Троянският манастир е мястото, където се родила традицията за дестилиране на сливова ракия. Тайните, дори тайнствени процедури за производството на "живата вода" по-късно преодолели стените на манастира и се разпространили в Троянския регион..
Поздрави!
цитирай
74. ckarlet - 73. Аlexs - И Една Троянска Сливова Отлежала
31.03.2012 12:42
alexs написа:
История на троянската сливова

Не е случайно, че на етикетите на троянската сливова ракия е изобразен манастир. Именно Троянският манастир е мястото, където се родила традицията за дестилиране на сливова ракия. Тайните, дори тайнствени процедури за производството на "живата вода" по-късно преодолели стените на манастира и се разпространили в Троянския регион..
Поздрави!


Здравей, Алекс! Да, по този край освен с история, невероятната природата, Троянският манастир и грънчарството се слави и с отлежалата им ракия:)
Прекрасна събота!
цитирай
75. zvezdichka - Троян е град
05.04.2012 15:08
през който редовно минаваме на път за някое от селцата в Троянския балкан като Чифлик или Шипково, в които има минерални басейни и за лятото са чудесно място за почивка. А и до Беклемето да се отиде, където има в изобилие боровинки и страхотни гледки от планински върхове. И до х.Васильов има черен път и може да се отскочи с колата. Панорамата там е превъзходна! И до още много места :).
Поздрави за разходката Скарлет!
цитирай
76. ckarlet - 75. Zvezdichka - Троян е град
05.04.2012 18:27
zvezdichka написа:
през който редовно минаваме на път за някое от селцата в Троянския балкан като Чифлик или Шипково, в които има минерални басейни и за лятото са чудесно място за почивка. А и до Беклемето да се отиде, където има в изобилие боровинки и страхотни гледки от планински върхове. И до х.Васильов има черен път и може да се отскочи с колата. Панорамата там е превъзходна! И до още много места :).
Поздрави за разходката Скарлет!


Здравей, мила Звездичке!
И вие сте като нас, обичате да се разхождате из цялата страна. Беше страхотна разходка. Но винаги научавам, че е имало в близост и други прекрасни местенца, които сме пропуснали. Сега в близките няколко дни предстои нещо много по-интересно и впечатляващо. Надявам се да мога отново да споделя с всички вас преживяванията си! Винаги се радвам на топлото ти посещение!
Прекрасна пролетна вечер на цялото ти семейство!
цитирай
77. mileidi46 - Моят подарък за теб приятелко моя...
13.04.2012 12:04
http://sl.glitter-graphics.net/pub/3271/3271185uf7jp47j9p.gif

Благодаря ти.
цитирай
78. ckarlet - 77. Мileidi46 - Моят подарък за теб приятелко моя...
13.04.2012 16:12
mileidi46 написа:
http://sl.glitter-graphics.net/pub/3271/3271185uf7jp47j9p.gif

Благодаря ти.


Благодаря ти, Мileidi46! Мил и скъп е такъв подарък!
Хубави Великденски празници!
цитирай
79. ivankalilova - С пожелание за здраве, благопол...
14.04.2012 17:36
С пожелание за здраве, благополучие и светли Великденски празници. Нека има Мир и Любов в сърцата ни!:)))
цитирай
80. ckarlet - 79. Ivankalilova - С пожелание за здраве, благополучие
14.04.2012 19:26
ivankalilova написа:
С пожелание за здраве, благополучие и светли Великденски празници. Нека има Мир и Любов в сърцата ни!:)))


Благодаря ти, мила! Светли и още по-хубави Великденски празници за теб и цялото ти семейство, Ванче!
цитирай
81. daan - Христос Воскресе!
15.04.2012 12:15
Христос Воскресе!
цитирай
82. ckarlet - 81. Daan - Христос Воскресе!
15.04.2012 12:24
daan написа:
Христос Воскресе!


Воистина Воскресе!
Хубав празник на всички, Дан!
цитирай
83. diso - Повече от 20 години не съм ходил в Троян
20.04.2012 08:19
Най-яркият ми спомен от там са водните косове по камъните на планинската река, които се "бухваха" в пъргавата вода като куршуми:))
Благодаря за интересното четиво!
цитирай
84. ckarlet - 83. Diso - Повече от 20 години не съм ходил в Троян
20.04.2012 17:28
diso написа:
Най-яркият ми спомен от там са водните косове по камъните на планинската река, които се "бухваха" в пъргавата вода като куршуми:))
Благодаря за интересното четиво!


Хей, Diso, как ме изненада и зарадва с посещението си. Къде се изгуби?
Предизвика усмивка на лицето ми:)
А в Троян и манастира дестинацията си беше интересна. Само след няколко дни ми предстои нещо по-различно и надявам се за всички да е по-вълнуващо. Дано проявиш интерес и да си тук, за да разгледаш!
Нежна и красива вечер ти желая, Diso!
цитирай
85. vedrina - !!!
17.06.2012 16:32
Много е красива природата - града и Балкана..., всичко!!!
цитирай
86. ckarlet - 85. Vedrina - !!!
17.06.2012 17:46
vedrina написа:
Много е красива природата - града и Балкана..., всичко!!!


Така е, Vedrina:)
Хубава неделна вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930