Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: ckarlet
Категория: Тя и той
Прочетен: 2295696
Постинги: 228
Коментари: 8200
Гласове: 43129
Постинг
15.08.2013 19:32 - СОКОЛСКИ МАНАСТИР „УСПЕНИЕ БОГОРОДИЧНО”, ГАБРОВО
Автор: ckarlet Категория: Тя и той   
Прочетен: 9795 Коментари: 46 Гласове:
52

Последна промяна: 09.06.2020 13:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

             Обиколихме доста места в Габровско, но за 
Соколски манастир все не ни оставаше време. Може би това е манастирът, който наистина придава Райски облик още с посещението му в двора. Погледът ни е обхванат от много цветя, зеленина, течащи чешмички и усмихнати служители, които създават приятно настроение за пребиваването ни там.   Манастирът е основан през 1833 г. от Архимандрит Йосиф. Той дошъл тук от Троянския  манастир заедно с йеромонах Агапий през 1833 година.

             Днес  християнският свят чества Успение на Пресветата Богородица.  Честит празник на всички, които почитат и празнуват  този хубав християнски празник!


image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image



Гласувай:
53



1. anin - Верно,
15.08.2013 20:42
Не съм била, но от снимките изглежда много спретнато, поддържано и чисто.
Ако и като място е със силна енергия...
цитирай
2. veninski - Браво, Скарлет! Нямаш си пред...
15.08.2013 20:49
Браво, Скарлет!
Нямаш си представа колко много ме зарежда твоята добронамереност, позитивност и родолюбие... Бъди благословена, свидна приятелко!
Поздрави от Родопите!
цитирай
3. ckarlet - 1. Аnin - Верно,
15.08.2013 20:51
anin написа:
Не съм била, но от снимките изглежда много спретнато, поддържано и чисто.
Ако и като място е със силна енергия...


В предишни постинги показах Габрово, Архитектурно-етнографския комплекс "Етър" - Габрово, Боженци и още много места в Габровска област. Остана да разгледаме Соколски манастир. Все отлагахме и си казвахме при следващото пътуване. Ето, че и него посетихме. Може би това е най-поддържаният манастир, който сме посещавали. Разрешиха да правим снимки и да разгледаме на спокойствие целия манастир. Благодаря, че разгледа, Аnin! Беше удоволствие за мен!
цитирай
4. ckarlet - 2. Veninski - Браво, Скарлет! Нямаш си пред...
15.08.2013 21:11
veninski написа:
Браво, Скарлет!
Нямаш си представа колко много ме зарежда твоята добронамереност, позитивност и родолюбие... Бъди благословена, свидна приятелко!
Поздрави от Родопите!


Честит празник, скъпи приятелю! Нека Божията майка закриля цялото ти семейство! Благодаря ти, че въпреки празника и ти намери време да разгледаш постинга! Прекрасна вечер ти желая!
цитирай
5. vedrina - !!!
15.08.2013 21:32
Много е красиво...!!!
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - Честит празник, мила Ckarlet!
15.08.2013 22:03
Богородица да ти помага и да те закриля! Здраве и вдъхновение! Благодаря ти от сърце за споделеното вълшебство. Никога не съм била в Соколския манасти, свято, необикновено място! Пречиства, възвисява... Прекрасни снимки, чудесно е, че сподели с нас. :)
цитирай
7. ckarlet - 5. Vedrina - !!!
15.08.2013 22:07
vedrina написа:
Много е красиво...!!!


Да, точно така. И това го прави още по-свято място.
Прекрасна вечер, Vedrina!
цитирай
8. ckarlet - 6. Мalchaniaotnadejda7 - Честит празник, мила Ckarlet!
15.08.2013 22:33
malchaniaotnadejda7 написа:
Богородица да ти помага и да те закриля! Здраве и вдъхновение! Благодаря ти от сърце за споделеното вълшебство. Никога не съм била в Соколския манасти, свято, необикновено място! Пречиства, възвисява... Прекрасни снимки, чудесно е, че сподели с нас. :)


Винаги си изпълнена с положителност и трябва да призная, че внасяш в блогчето ми много позитивизъм! Благодаря ти от сърце! И нека Божията майка закриля всички! Прекрасна вечер ти желая, Мalchaniaotnadejda7!
цитирай
9. mt46 - Поздрав, Скарлет!
15.08.2013 23:21
Отново чудесни снимки!...
цитирай
10. kasnaprolet9999 - Чудесно място, благодаря ти че с...
15.08.2013 23:54
Чудесно място, благодаря ти че сподели. Богородица да те закриля по житейския ти път.
цитирай
11. inel379 - С порив към красотата и доброто!
16.08.2013 02:38
Не можем без тях!
Вдишваме и издишваме
насладата от радостта,
че сме живи...
че ни има...
Свято начало без край!
Будиш сетивата ни, мила!
Вълшебни врати се отварят-
искри от любов и вяра!
Слънчево място
и снимки, направени с вдъхновение!
Благодаря ти!
Света Богородица да е винаги с теб!
цитирай
12. henzelski - Ех, Скарлет!
16.08.2013 07:43
Така е то... Минаваш през Габрово за Соколския манастир и никаква не се обаждаш... :(
цитирай
13. megg - Светлината е спряла тук ...
16.08.2013 09:11
Красиво е ... и тихо, с онази особена тишина, която изпълва с радост.
Много хубави снимки, Скарлет, благодаря ти за усещането от докосването до това свято място!
Поздрав! :)
цитирай
14. ckarlet - 9. Мt46 - Поздрав, Скарлет!
16.08.2013 09:21
mt46 написа:
Отново чудесни снимки!...


Специално отидохме до там по повод празника. С този постинг исках да поздравя хората, които празнуват този християнски празник, включително и теб!
Прекрасен петък, Мt46!
цитирай
15. ckarlet - 10. Кasnaprolet9999 - Чудесно място, благодаря ти че с...
16.08.2013 09:22
kasnaprolet9999 написа:
Чудесно място, благодаря ти че сподели. Богородица да те закриля по житейския ти път.


Благодаря, Невенче! Много бях чувала за този манастир, но хубавите думи на приятелите ни се оправдаха. Прекрасен ден, мила!
цитирай
16. ckarlet - 11. Inel379 - С порив към красотата и доброто!
16.08.2013 09:25
inel379 написа:
Не можем без тях!
Вдишваме и издишваме
насладата от радостта,
че сме живи...
че ни има...
Свято начало без край!
Будиш сетивата ни, мила!
Вълшебни врати се отварят-
искри от любов и вяра!
Слънчево място
и снимки, направени с вдъхновение!
Благодаря ти!
Света Богородица да е винаги с теб!


Благодаря, слънчева Inel379! Винаги се вдъхновявам, когато правя снимки:)
Нека Божията майка закриля всички!
цитирай
17. slavimirgenchev1953 - Какви прекрасни
16.08.2013 09:28
места посещаваш! Благодаря за разходката!
цитирай
18. ckarlet - 12. Henzelski - Ех, Скарлет!
16.08.2013 09:31
henzelski написа:
Така е то... Минаваш през Габрово за Соколския манастир и никаква не се обаждаш... :(


Може би следващият път, Краси:) Искахме отново да се поразходим из Габрово, но пътят е в голям ремонт. Правят улиците ви като огледало. Често пътуваме. Някой ден ще се обадя. Обещавам!
Приказен ден, скъпи приятелю!
цитирай
19. ckarlet - 13. Мegg - Светлината е спряла тук ...
16.08.2013 09:34
megg написа:
Красиво е ... и тихо, с онази особена тишина, която изпълва с радост.
Много хубави снимки, Скарлет, благодаря ти за усещането от докосването до това свято място!
Поздрав! :)


Още с влизането на храма усетих есдно неописуемо спокойствие. Разрешиха ни да направим снимки и в самата църква, но точно те не са станали. И служителите едни приветливи, които те предразполагат за разходката из манастира...
Прекрасен ден, Мег! Благодаря ти, че си тук!
цитирай
20. ckarlet - 17. Slavimirgenchev1953 - Какви прекрасни
16.08.2013 09:50
slavimirgenchev1953 написа:
места посещаваш! Благодаря за разходката!


Радвам се, че така смяташ, Slavimirgenchev1953! Повечето от местата ги научавам от всички вас.
Прекрасен ден!
цитирай
21. erato7 - Припомни ми за едно прекрасно мя...
16.08.2013 10:17
Припомни ми за едно прекрасно място, на което много пъти съм била, Скарлетче!
Снимките са чудесни! Имаш усет за това! Благодаря ти, миличка!
цитирай
22. scarlety - Привет!
16.08.2013 10:28
В "Етъра" и Боженци съм била, но тук не съм. Хубави снимки си направила. Красиво и спокойно място изглежда! Поздрави!
цитирай
23. hatanasov - ТУК ИМАМ МНОГО СПОМЕНИ...
16.08.2013 11:23
И АЗ КАТО ЛЕВСКИ СЪМ БИЛ ЧЕСТО ТУК, НО... ОТДАВНА ЗА СЪЖАЛЕНИЕ. ИНАЧЕ В РАЙОНА НА СЕВЕР ОТ БАЛКАНА ИМА МНОГО ИНТЕРЕСНИ МАНАСТИРИ, КАТО МИСЛЯ, ЧЕ НЕ СЪМ ПРОПУСНАЛ НИТО ЕДИН.
цитирай
24. vilish - Поздрави, Скарлет!
16.08.2013 11:58
Посетила съм доста места в България, но твоето умение да разказваш за видяното и да "заразяваш" с позитивизъм, е впечатляващо !!! :)

Усмихнат ден !!!
цитирай
25. metlichina - благодаря ти...
16.08.2013 12:13
била съм там и споделям с удоволствие красотата и святостта
на това прекрасно кътче...
цитирай
26. martito - :)
16.08.2013 13:05
Изключително красиво място, даряващо покой и хармония...
Благодаря ти, че ми припомни това място:)
цитирай
27. stela50 - Красиво ... безкрайно красиво ...
16.08.2013 16:53
Чудесни снимки от едно свято място,
от едно райско кътче на мир и хармония ...
Поздрави, Скарлет !
цитирай
28. ckarlet - 21. Erato7 - Припомни ми за едно прекрасно мя...
16.08.2013 17:48
erato7 написа:
Припомни ми за едно прекрасно място, на което много пъти съм била, Скарлетче!
Снимките са чудесни! Имаш усет за това! Благодаря ти, миличка!


Да си призная много ми харесаха снимките ти от Боженци. Решихме да го видим и през този сезон. А бяхме и толкова близо и до място, което не сме посещавали. Причината основно си ти да разгледаме и Соколския манастир:)
Благодаря ти, мила! Прекрасна вечер ти желая!
цитирай
29. ckarlet - 22. Scarlety - Привет!
16.08.2013 17:51
scarlety написа:
В "Етъра" и Боженци съм била, но тук не съм. Хубави снимки си направила. Красиво и спокойно място изглежда! Поздрави!


Привет, Scarlety! Тези всички красоти се разглеждат с едно ходене за няколко дни, а ние го направихме всяка по отделно:)) Много се залисваме в определеното място и така пропускаме другите. Но нали често пътуваме и ще разгледаме всичко. Благодаря ти, миличка, че и ти разгледа постинга!
Хубави почивни дни ти желая!
цитирай
30. ckarlet - 23. Hatanasov - ТУК ИМАМ МНОГО СПОМЕНИ...
16.08.2013 17:54
hatanasov написа:
И АЗ КАТО ЛЕВСКИ СЪМ БИЛ ЧЕСТО ТУК, НО... ОТДАВНА ЗА СЪЖАЛЕНИЕ. ИНАЧЕ В РАЙОНА НА СЕВЕР ОТ БАЛКАНА ИМА МНОГО ИНТЕРЕСНИ МАНАСТИРИ, КАТО МИСЛЯ, ЧЕ НЕ СЪМ ПРОПУСНАЛ НИТО ЕДИН.


Трябваше да изпишеш какво още сме пропуснали от Габровска област:))
Приятно ми стана, че и ти посети блогчето ми! Благодаря ти, Hatanasov! Прекрасна петъчна вечер!
цитирай
31. ckarlet - 24. Vilish - Поздрави, Скарлет!
16.08.2013 17:56
vilish написа:
Посетила съм доста места в България, но твоето умение да разказваш за видяното и да "заразяваш" с позитивизъм, е впечатляващо !!! :)

Усмихнат ден !!!


То е защото обичам да контактувам с всички вас и да споделям преживяната емоция, Вили:) Много ти благодаря за топлите думи! Хубави почивни дни, мила!
цитирай
32. ckarlet - 25. Мetlichina - благодаря ти...
16.08.2013 18:00
metlichina написа:
била съм там и споделям с удоволствие красотата и святостта
на това прекрасно кътче...


Имаме съседка, която беше обиколила Боженци, Етъра и манастира. Винаги, когато пием кафе не пропуска да каже колко е красиво там. Така се запалихме от нейните думи да разгледаме преди години тази красота. Но манастира все го отлагахме:) Трябва да призная, че моите хора не си падат много по подобни забележителности, но бяха впечатлени от това, което видяха. Благодаря ти, Мetlichina! Присъствието ти много ме радва! Хубава вечер!
цитирай
33. ckarlet - 26. Мartito - :)
16.08.2013 18:01
martito написа:
Изключително красиво място, даряващо покой и хармония...
Благодаря ти, че ми припомни това място:)


Посетили сме едни от най-хубавите манастири, но този е водещ:)
И като че ли още с влизането те изпълва с тази хармония...
Благодаря ти, Мartito! Приятно е, че и ти ми гостува!
цитирай
34. ckarlet - 27. Stela50 - Красиво ... безкрайно красиво ...
16.08.2013 18:03
stela50 написа:
Чудесни снимки от едно свято място,
от едно райско кътче на мир и хармония ...
Поздрави, Скарлет !


Да, човек непременно трябва да разгледа забележителностите на Габровска област, Таничка! Етърът е първото място, и след това всички останали:)
Благодаря ти, миличка! Прекрасни почивни дни ти желая!
цитирай
35. makont - Наистина е много красиво,
16.08.2013 18:44
сигурна съм, че поддържат всичко това с много любов, иначе не би се получило. Благодаря за разходката, Скарлет. Не съм ходила там, но вече е в сърцето ми. Хубава петъчна вечер от мен!
цитирай
36. ckarlet - 35. Мakont - Наистина е много красиво,
16.08.2013 21:08
makont написа:
сигурна съм, че поддържат всичко това с много любов, иначе не би се получило. Благодаря за разходката, Скарлет. Не съм ходила там, но вече е в сърцето ми. Хубава петъчна вечер от мен!


Майче, задължително трябва да се разходите по този край на България. Винаги съм го препоръчвала и съм казвала, че всеки българин трябва да разгледа "Етъра", който е съхранил българщината, а след това поредицата от красота, която следваме:) Благодаря ти за късчето настанило се в сърцето ти! Приказна да е вечерта и за теб, миличка!
цитирай
37. ishchel - Господи, колко красота има
20.08.2013 16:14
по тази земя:::))) Наистина е красиво и снимките го показват...перфектно.
Дано ми се отдаде случай някой ден да го видя...
Поздрави, Скарлет! И искам още снимки:)
цитирай
38. ckarlet - 37. Ishchel - Господи, колко красота има
20.08.2013 20:54
ishchel написа:
по тази земя:::))) Наистина е красиво и снимките го показват...перфектно.
Дано ми се отдаде случай някой ден да го видя...
Поздрави, Скарлет! И искам още снимки:)


Когато видиш тази красота с очите си, е още по-красиво, Ishchel! Това е водещият за мен храм от всички. Пожелавам ти да го посетиш, мила!
Приказна вечер ти желая!
цитирай
39. mrazekoff - Манастирите
21.08.2013 07:53
са места с особено излъчване. Тяхната вътрешност сякаш ни въвежда в един оазис от рая. Един от друг по-красив и по-различен. Хубаво е, когато човек стъпи в тази благословена обител. Там той се чувства зареден с много положителна енергия. Красиви и свежи снимки от Соколския манастир си ни представила. Прави впечатление че наред с красотата на природата,навсякъде цари безупречна чистота. Аз съм ходил няколко пъти в този манастир и винаги ми е било приятно.
Благодаря ти, за споделената красота.
Красиво лято ти пожелавам!!!!
цитирай
40. ckarlet - 39. Мrazekoff - Манастирите
21.08.2013 20:03
mrazekoff написа:
са места с особено излъчване. Тяхната вътрешност сякаш ни въвежда в един оазис от рая. Един от друг по-красив и по-различен. Хубаво е, когато човек стъпи в тази благословена обител. Там той се чувства зареден с много положителна енергия. Красиви и свежи снимки от Соколския манастир си ни представила. Прави впечатление че наред с красотата на природата,навсякъде цари безупречна чистота. Аз съм ходил няколко пъти в този манастир и винаги ми е било приятно.
Благодаря ти, за споделената красота.
Красиво лято ти пожелавам!!!!


Да, сега като се замисля, напълно си прав, Мrazekoff. За този и за Бачковския манастир бяхме слушали много хубави отзиви и отидохме да разгледаме тази красота. Соколският манастир определено е на първо място. Още с преминаването на вратите му те обгръща едно спокойствие и красота. И както казват хората от храм се излиза с една лекота на душата...Точно така го почуствах на това място. Много ме зарадва с посещението си! Благодаря ти! Прекрасно лято ти желая и на теб!
цитирай
41. monna - Много красив манастир, Скарлет!
03.09.2013 22:53
Не съм ходила там... и колко е подредено и чисто!
Благодаря ти, че сподели с нас!*
цитирай
42. ckarlet - 41. Мonna - Много красив манастир, Скарлет!
04.09.2013 07:47
monna написа:
Не съм ходила там... и колко е подредено и чисто!
Благодаря ти, че сподели с нас!*


Така е, Мони, хубаво и свято място. От много години не сме ходили на Рилския манастир. Сега ми се иска да отидем и до там, за да направя вече своята класация за манастирите:) Е, може да се каже, че Габровска област я поразгледахме, Мони:)) Заслужава си човек да отиде до там. Радвам се, че си тук, скъпа приятелко!Прекрасен ден, Мони!
цитирай
43. monna - Скарлет,...
12.09.2013 09:02
...."фабрика за храна и танци" в Родопите, близо до Пловдив. Мои близки бяха
там и са очаровани, препоръчват го за почивка, и на мен ми е любопитно но нямам възможност.
цитирай
44. ckarlet - . . . . "фабрика за храна и та...
12.09.2013 20:02
monna написа:
...."фабрика за храна и танци" в Родопите, близо до Пловдив. Мои близки бяха
там и са очаровани, препоръчват го за почивка, и на мен ми е любопитно но нямам възможност.


Желая винаги да ти е хубаво, без значение къде се намираш!
Прегръщам те, Мони!


цитирай
45. monna - Честит първи учебен ден, Скарлет!*
16.09.2013 08:47
Успешна учебна година и късмет!
цитирай
46. ckarlet - 45. Мonna - Честит първи учебен ден, Скарлет!*
17.09.2013 17:36
monna написа:
Успешна учебна година и късмет!


Благодаря, Мони! Нека да е успешна и за вас!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930