Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: ckarlet
Категория: Тя и той
Прочетен: 2293500
Постинги: 228
Коментари: 8200
Гласове: 43110
Постинг
17.12.2010 18:54 - СПОМЕН ЗА УТРЕ...
Автор: ckarlet Категория: Тя и той   
Прочетен: 18334 Коментари: 77 Гласове:
67

Последна промяна: 25.12.2010 12:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

          По време на най-лютия мраз - когато земята е скрита под дебел снежен кожух, а животът над нея сякаш е замрял - всички сме в очакване на един от най-хубавите зимни празници - Коледа, след който идва ред на Новогодишните празници. Всяка година по това време, когато току-що е заблестяла поредната елха в къщи, спомените неизменно ме връщат към детството. Моето вълшебно и незабравимо детство... Спомням си приготовленията на баба и майка за празничната трапеза, за новогодишната украса. Какъв неповторим аромат се носеше от обредния хляб - символ на сигурността, ситостта и живота. Благоуханен и апетитно зачервен, той винаги ме съблазняваше да го щипна, още преди да е сложен на масата. Празничната пита винаги беше украсена с елементи, които символизираха доброто, сполуката, благоденствието, така желани във всяка българска къща. Моите близки никога не забравяха да направят отгоре й кръстче - символ на християнската ни вяра, а така също слънце, житни класове, клонки и др. за здраве и берекет. И разбира се, вътре в питата слагаха паричка за късмет. Бях една малка хитруша и се опитвах да забележа къде майка ми я поставя, когато меси тестото, за да си избера точно същото парче от питката. И както се очакваше, почти никога не ми се падаше.
image

           Няма да забравя и големия пън – бъдникът, чийто игриви пламъчета шареха не само по стените на стаята, а и по нашите лица и така омайно ги милваха... За бъдника са ми разказвали, че преди много години е нямало традиция да се украсява коледно дърво. Вместо елха мъжете отивали в гората и избирали пън от здраво широколистно дърво – дъб или бук, защото се е считало за магическо. Наричали го дървото бъдник, защото цяла вечер щял да огрява трапезата им и да ги държи будни в нощта на Рождество. За нас със сестра ми настъпваше истинска радост, когато в къщи татко донасяше истинска елха. С радост украсявахме клончетата й. Поставяхме лампичките, които светеха през цялата нощ.
 
      Спомням си, че преди празниците в училище правехме и сурвакници, за които дървото не е избрано случайно. Дрянът има славата на здраво и жилаво дърво, което не се плаши от зимните студове, цъфти най-рано и живее дълго. Затова в народните вярвания се е превърнал в символ на здраве и дълголетие. Пъпките от дряна се слагат и в новогодишната баница като късметчета. Но най-хубавото за мен и сестра ми бяха подаръците. Те винаги са били неизменна част от празниците, израз към близки и приятелите за безграничната ни обич и уважение. С тях искам да покажа на хората, които обичам, колко специални са за мен и да ги накарам да се чувстват щастливи. Дори и малкият подарък, подарен от сърце, е по-скъп и по-ценен от най-скъпите и лъскави подаръци. Вие навярно вече сте ги избрали. Е, сигурно има и като мен, които още не са ги купили, но имаме още време. Броени дни остават до най-хубавите празници от годината. Надявам се и този път да придам онзи уют и топлина, които баба и майка създаваха за нас, за да може моето семейство и всички, които обичам, да си прекарат чудесно и да запазят един хубав спомен! За утре...

 






Гласувай:
67



1. bizcocho - . . . малко ми домъчня. . . . В къщи п...
17.12.2010 19:21
... малко ми домъчня.... В къщи перичката все се падаше на големия ми син, който тази коледа няма да е с нас.... а аз така или иначе ще съм си на легло.
Много топъл, красив постинг. Дано повече хора се стремят към уюта и в празничните , и в непразничните вечери! Всеки делник може да е празник, не с богатите маси, а с топлата ни взаимност.
цитирай
2. ckarlet - 1. Не се натъжавай, Женя!
17.12.2010 19:26
bizcocho написа:
... малко ми домъчня.... В къщи перичката все се падаше на големия ми син, който тази коледа няма да е с нас.... а аз така или иначе ще съм си на легло.
Много топъл, красив постинг. Дано повече хора се стремят към уюта и в празничните , и в непразничните вечери! Всеки делник може да е празник, не с богатите маси, а с топлата ни взаимност.


Където и да е твоето момче, по-важното е да е живо и здраво! А ти ще се оправиш! Всеки има подобни моменти в живота си, но не трябва да се предаваш! Кураж, миличка!
Радвам се, че си успяла да седнеш пред монитора и да прочетеш моя постинг! Сега, когато зная къде си, твоят коментар е много, много специален за мен! Благодаря ти от сърце, Женя!
цитирай
3. miaa - Спомените носят одухотвореност и наслада:)
17.12.2010 19:31
Сега, когато се обръщам назад, в годините, когато бях дете, се сещам за хубавите семейни празници, за топлината и коледната елха..За безграничната радост, която изпълваше сърцето ми, когато моите родители създаваха с любов, уют и празничност.
Бъди благословена Скарлет О Хара! Поздрави за хубавите мигове!
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - Щастливо бъднуване, Ckarlet!
17.12.2010 19:40
И светла вечер... Хубава песен. Да, какво направихме? Замисли ме... Бъди здрава и честита!
цитирай
5. ckarlet - 3. Miaa - Спомените носят одухотвореност и наслада:)
17.12.2010 19:59
miaa написа:
Сега, когато се обръщам назад, в годините, когато бях дете, се сещам за хубавите семейни празници, за топлината и коледната елха..За безграничната радост, която изпълваше сърцето ми, когато моите родители създаваха с любов, уют и празничност.
Бъди благословена Скарлет О Хара! Поздрави за хубавите мигове!


Благодаря ти за топлия коментар, Миа!
Радвам се, че и ти си била щастливо дете! И аз с умиление си спомням дните, когато всички в къщи искаха ние със сестра ми да бъдем щастливи! Сега виждам, че съм пропуснала да спомена и дядо ми, на който бях любимка. Той изпълняваше всички мои желания като с магическа пръчка. Знаех, че каквото и да си пожелая, той ще ми го сбъдне.
Бъди благословена и ти, Миа!
цитирай
6. stela50 - Мили и топли спомени , Скарлет ...
17.12.2010 20:00
Днес пред очите ми минаха много спомени . Вълнението, очакването ,топлината и любовта на близките ,светлинките по стените от изгарящите дърва ...
Приказен постинг !
Благодаря ти ,мила !
цитирай
7. ckarlet - 4. Мalchaniaotnadejda7 - Щастливо бъднуване, Ckarlet!
17.12.2010 20:02
malchaniaotnadejda7 написа:
И светла вечер... Хубава песен. Да, какво направихме? Замисли ме... Бъди здрава и честита!


Когато празниците наближат, неизменно обръщам поглед назад, Мalchaniaotnadejda7! Навярно и ти заради това се замисли...
Хубава вечер и на теб!
цитирай
8. ckarlet - 6. Stela50 - Мили и топли спомени , Скарлет ...
17.12.2010 20:06
stela50 написа:
Днес пред очите ми минаха много спомени . Вълнението, очакването ,топлината и любовта на близките ,светлинките по стените от изгарящите дърва ...
Приказен постинг !
Благодаря ти ,мила !


Празниците винаги ги посрещам с вълнение, с очакване за много топлина, любов и всичко най-хубаво. Затова ми се иска да успея да предам тези усещания и на моите дечица. За да могат един ден и те да разказват... И да оставят спомен за утре...
Приказна вечер и на теб, Stela50!
Благодаря ти!
цитирай
9. scarlety - Приятни
17.12.2010 20:35
са приготовленията и вълненията около коледните празници-подаръците,празничната трапеза,украсите,събирането на цялото семейство!
А най-весело е когато има детски смях в къщи.Тогава празникът е още по-пълен!
Хубави неща си ни разказала,Скарлет! Топли и вълнуващи спомени! Желая ти весели коледни празници !
цитирай
10. анонимен - Спомените от детството, стоплят ...
17.12.2010 20:36
Спомените от детството , стоплят душата ни......
.Поздравления за чудесния постинг !
Жвлая ти прекрасна вечер и предпразнично настроение !
цитирай
11. ckarlet - 9. Scarlety - Приятни
17.12.2010 20:46
scarlety написа:
са приготовленията и вълненията около коледните празници-подаръците,празничната трапеза,украсите,събирането на цялото семейство!
А най-весело е когато има детски смях в къщи.Тогава празникът е още по-пълен!
Хубави неща си ни разказала,Скарлет! Топли и вълнуващи спомени! Желая ти весели коледни празници !


Много си права, Scarlety! Самите приготовления правят емоцията още по-вълнуваща по празниците. А когато го има и детския смях - щастието е вече пълно! Благодаря ти за топлите думи!
Хубава вечер ти желая!
цитирай
12. ckarlet - 10. Анонимен - Спомените от детството, стоплят ...
17.12.2010 20:50
анонимен написа:
Спомените от детството , стоплят душата ни......
.Поздравления за чудесния постинг !
Жвлая ти прекрасна вечер и предпразнично настроение !


Интересно е, Анонимен, как си успял да влезеш в блогчето ми, защото има модерация, но навярно с шапка невидимка:))
Благодаря ти за топлите пожелания и весело, предпразнично настроение и на теб!
цитирай
13. megg - Спомените за Коледа...
17.12.2010 21:19
Връщат ни в безметежното детство, разказват, топлят!
Поздрави за чудесния постинг, Ckarlet!
Светли да са празниците! :)))
цитирай
14. ivankalilova - Спомените от детството, стоплят ...
17.12.2010 21:25
ckarlet написа:
анонимен написа:
Спомените от детството , стоплят душата ни......
.Поздравления за чудесния постинг !
Жвлая ти прекрасна вечер и предпразнично настроение !


Интересно е, Анонимен, как си успял да влезеш в блогчето ми, защото има модерация, но навярно с шапка невидимка:))
Благодаря ти за топлите пожелания и весело, предпразнично настроение и на теб!

Миличка , извинявай , това съм аз , но имах проблеми .....какви и аз не зная, но късно разбрах, е излизам анонимна.......
цитирай
15. ckarlet - 13. Мegg - Спомените за Коледа...
17.12.2010 22:02
megg написа:
Връщат ни в безметежното детство, разказват, топлят!
Поздрави за чудесния постинг, Ckarlet!
Светли да са празниците! :)))


Благодаря ти, Мег!
Имала съм вълшебно детство и така ми се иска да можем да го предадем и на децата си. Малко ще ни бъде трудно, но сме длъжни да опитаме!
Хубаво настроение и вечер, Мег!
цитирай
16. ckarlet - 14. Ivankalilova - Спомените от детството, стоплят ...
17.12.2010 22:05
ivankalilova написа:
ckarlet написа:
анонимен написа:
Спомените от детството , стоплят душата ни......
.Поздравления за чудесния постинг !
Жвлая ти прекрасна вечер и предпразнично настроение !


Интересно е, Анонимен, как си успял да влезеш в блогчето ми, защото има модерация, но навярно с шапка невидимка:))
Благодаря ти за топлите пожелания и весело, предпразнично настроение и на теб!

Миличка , извинявай , това съм аз , но имах проблеми .....какви и аз не зная, но късно разбрах, е излизам анонимна.......


Ето кой е бил:))) Знаех си, че е приятелче, защото стилът на писане ми е познат, но не можах да се сетя, че си ти, мила Ivankalilova! Как се е получило няма значение, но ми излезе като коледен подарък:)) Благодаря ти!
Хубава вечер ти желая!
цитирай
17. zebb - Коледа!
17.12.2010 22:25
Ден, събрал толкова топлина, радост и надежда!
Весели празници, ckarlet ! :))

цитирай
18. ckarlet - 17. Zebb - Коледа!
17.12.2010 22:34
zebb написа:
Ден, събрал толкова топлина, радост и надежда!
Весели празници, ckarlet ! :))


Привет, Zebb! Като се почне от началото на декември до средата на януари, все хубави празници ни предстоят! Но, Коледа ни носи много любов, уют и топлина... Хубави празници и за теб, Zebb! И много подаръци под елхичката:))
Ще се радвам и тогава да се поздравим!
цитирай
19. kleopatrasv - Продължавай да носиш коледния дух в ...
17.12.2010 22:44
Продължавай да носиш коледния дух в себе си и да озаряваш околните със своите радости. Бъди щастлива и весели коледни празници!
цитирай
20. kometapg - Нека уютът и топлината да сгряват ...
18.12.2010 00:51
Нека уютът и топлината да сгряват твоя дом не само на Бъдни вечер и Коледа! :)
цитирай
21. erato7 - Благодаря ти, миличка за сподел...
18.12.2010 07:53
Благодаря ти, миличка за споделянето. Стана ми хубаво, защото ме върна в моето детство, обгърна ме топлотата и любовта на моите родители и скъпата ми сестричка.
Приятни предпразнични приготовления!:)))
цитирай
22. veninski - Добро утро, Скарлет!Мисля, че ...
18.12.2010 08:32
Добро утро, Скарлет!

Мисля, че твоята виртуална къщичка е едно от най-топлите и уютни местенца в блога, в които се чувствам истински българин. Какъв прекрасен постинг! А заглавието е повече от попадение!!! СПОМЕН ЗА УТРЕ... Много, много мъдро, приятелко. Това е начинът да запазим корените си, традициите си, българщината... Да ни има. Сполай ти!
Бог да закриля цялата ти къща! Бъдете благословени!
цитирай
23. анонимен - ))) Много топлина, уют
18.12.2010 08:34
и предчувствие за празничност навява твоят поетичен текст в проза. Поздрави!
цитирай
24. ckarlet - 19. Кleopatrasv, благодаря ти за топлите пожелания!
18.12.2010 09:37
kleopatrasv написа:
Продължавай да носиш коледния дух в себе си и да озаряваш околните със своите радости. Бъди щастлива и весели коледни празници!


И на теб ти желая предпразнично настроение, любов и топлина!
Радвам се, че прочете постинга!
Със сигурност ще се поздравим и на празниците:)
цитирай
25. ckarlet - 20. Кometapg, благодаря ти!
18.12.2010 09:40
kometapg написа:
Нека уютът и топлината да сгряват твоя дом не само на Бъдни вечер и Коледа! :)


Искрено се надявам твоите пожелания, които са и мои желания, да се сбъднат. Винаги съм искала децата ми да израснат в семейство на разбирателство и любов и да бъдат обгърнати с най-нежната ласка! Нека всичко топло и нежно да се връща и при теб в двойна доза!
Желая хубаво презпразнично настроение!
цитирай
26. ckarlet - 21. Еrato7, благодаря ти за топблите думи!
18.12.2010 09:43
erato7 написа:
Благодаря ти, миличка за споделянето. Стана ми хубаво, защото ме върна в моето детство, обгърна ме топлотата и любовта на моите родители и скъпата ми сестричка.
Приятни предпразнични приготовления!:)))


Сега разбирам, че и ти имаш сестра. Навярно си имала весело детство. Моята сестра беше много добро дете, но със странни идеи, а аз бях буйничка и по изпълнението:)) Имахме невероятно детство. Радвам се, че и теб съм върнала към него, а още повече, когато е свързано със скъпи и хубави спомени!
Весели и приятни предпразнични приготовления и на теб!:)))
цитирай
27. ckarlet - 22. Добро утро, Васко!
18.12.2010 09:55
veninski написа:
Добро утро, Скарлет!

Мисля, че твоята виртуална къщичка е едно от най-топлите и уютни местенца в блога, в които се чувствам истински българин. Какъв прекрасен постинг! А заглавието е повече от попадение!!! СПОМЕН ЗА УТРЕ... Много, много мъдро, приятелко. Това е начинът да запазим корените си, традициите си, българщината... Да ни има. Сполай ти!
Бог да закриля цялата ти къща! Бъдете благословени!


Твоята оценка отново ме зарадва, приятелю! Блогчето е виртуалната ми къщичка и ще се радвам да създавам уют и топлинка в него, за да се чувства всеки посетил го по този начин, който описваш! Ти четеш и между редовете и няма как да не обърнеш внимание дори и на заглавието. Много точно и хубаво си го написал и страшно много ме зарадва. Точно така е, това е начинът да запазим корените си, традициите си, българщината... И децата ни до помнят вчера и днес, за да го разказват и утре! Благодаря ти от сърце!
Много, много здраве, обич и топлина в твоя дом!
Благословено да е и твоето прекрасно семейство!
цитирай
28. ckarlet - 23. Рarasol - ))) Много топлина, уют
18.12.2010 10:01
parasol написа:
и предчувствие за празничност навява твоят поетичен текст в проза. Поздрави!


Благодаря ти, Рarasol! Знаеш, че твоята оценка е много ценна за мен! Поощрение от човек като теб винаги ме радва!
Прекрасно предпразнично настроение ти желая! А на празниците ще се поздравим отново:))
цитирай
29. lubara - Поздрави, ckarlet !
18.12.2010 12:17
Весела Коледа и Честита Новата 2011 година желая, на една скъпа приятелка!
Тук винаги се чувствам като на едно чакано с нетърпение гости!
цитирай
30. ckarlet - 29. Lubara - Поздрави, ckarlet !
18.12.2010 12:22
lubara написа:
Весела Коледа и Честита Новата 2011 година желая, на една скъпа приятелка!
Тук винаги се чувствам като на едно чакано с нетърпение гости!


Lubara, благодаря ти! А ти си винаги от гостите, които с удоволствие посрещам!
Хубаво предпразнично настроение за теб и щастливото ти семейство! Сигурна съм, че ще се поздравим и отправим топли пожелания и на самите празници!
цитирай
31. tili - Постинг - мечта !!!
18.12.2010 12:36
Топлина и мъдрост лъха от него. Да, мила, длъжни сме да спазваме и предаваме традициите, за да има светлина в домовете и сърцата ни и на тези след нас.
Благодаря ти!
Весела Коледа :)))
цитирай
32. ckarlet - 31. Тili - Постинг - мечта !!!
18.12.2010 12:40
tili написа:
Топлина и мъдрост лъха от него. Да, мила, длъжни сме да спазваме и предаваме традициите, за да има светлина в домовете и сърцата ни и на тези след нас.
Благодаря ти!
Весела Коледа :)))


Благодаря ти, Тили! Както винаги си попаднала на точните думи. Длъжни сме да съхраним традициите и българското, за да запазим светлината и уюта в домовете и сърцата за тези след нас.
Хубаво предпразнично настроение, Тили!
цитирай
33. iliada - Просто уютно
18.12.2010 12:58
преди големия празник!
Чудесно е !Успешни приготовления!
цитирай
34. sparotok - спомени
18.12.2010 13:13
Прекрасни спомени Скарлетче! Коледа е вълшебно време, става нещо, хората са други, всичко е различно...

Весели празници!
цитирай
35. ckarlet - 33. Iliada - Просто уютно
18.12.2010 14:12
iliada написа:
преди големия празник!
Чудесно е !Успешни приготовления!


Благодаря ти, Илиада!
Хубаво предпразнично настроение и за теб! Да помислим за приготовленията и за подаръците!
цитирай
36. ckarlet - 34. Sparotok - спомени
18.12.2010 14:14
sparotok написа:
Прекрасни спомени Скарлетче! Коледа е вълшебно време, става нещо, хората са други, всичко е различно...

Весели празници!


Sparotok, знаеш ли, че и аз съм си го мислила това! Коледа е едно вълшебство и ни прави сякаш по-добри.
Със сигурност ще се поздравим и на празниците, но сега ти желая хубаво предпразнично настроение!
цитирай
37. sande - Много мило написано, с респект и пиетет към традицията ...
18.12.2010 14:18
Това е толкова важно. Дай боже и децата ни да носят в душите си такива спомени и да пренесат традицията през времето.
цитирай
38. ckarlet - 37. Sande - Много мило написано, с респект и пиетет към традицията ...
18.12.2010 14:22
sande написа:
Това е толкова важно. Дай боже и децата ни да носят в душите си такива спомени и да пренесат традицията през времето.


Българинът има хубави празници, ритуали и традиции. Искрено се надявам да сме ги възприели в целия обем от нашите близки, за да ги предадем по същия начин и на нашите деца!
Благодаря ти за прекрасния коментар, Sande!
Весело предпразнично настроение!
цитирай
39. hristo27 - Пожелавам ти тази година паричката ...
18.12.2010 14:54
Пожелавам ти тази година паричката да в твоя късмет!
цитирай
40. ckarlet - 39. Hristo27, благодаря ти!
18.12.2010 15:09
hristo27 написа:
Пожелавам ти тази година паричката да в твоя късмет!


Знаеш ли, паричката почти винаги се падаше на прекрасния ми дядо, а той тайничко ми я подаряваше, защото виждаше колко много исках тя да попадне в моите ръце. В детските години смятах, че ако ми се падне, ще мога да си купя всичко. С годините обаче осъзнах, че по-важното е да имаш всичко онова, което не се купува с паричката, а аз го имах в изобилие: обич, топлина и щастливо детство. Бях заобградена от изключителни хора, които ще нося винаги в сърцето си. Сега е друго. По празниците аз поставям паричката, но се радвам, когато се пада на друг от семейството. Не пропускам да отблежа какъв късметлия е щастливецът, както и да разкажа моите детски хитрини.
Хубаво предпразнично настроение!
цитирай
41. creatura - Върна ме назад във времето. От на...
18.12.2010 15:48
Върна ме назад във времето.От написаното лъха уют и домашна топлина,които стоплиха и мен.Изпращам ти същото и на теб.Раздай на семейството си и запази малко вътре в теб.Весели празници!Дано паричката се падне в теб:)
цитирай
42. ckarlet - 41. Creatura, благодаря ти!
18.12.2010 15:52
creatura написа:
Върна ме назад във времето.От написаното лъха уют и домашна топлина,които стоплиха и мен.Изпращам ти същото и на теб.Раздай на семейството си и запази малко вътре в теб.Весели празници!Дано паричката се падне в теб:)


Дано всеки е имал подобни спомени, които да носи със себе си и да ги разказва на своите деца. А паричката беше едно голямо приключение на една малка Хитруша:))
Радвам се, че и на теб ти е въздействал постинга!
Прекрасно предпразнично настроение!
цитирай
43. dolsineq - Хубаво разказваш, Скарлет. При...
19.12.2010 16:54
Хубаво разказваш, Скарлет. Приятно ми е да те чета. И аз обичам детските си спомени, дано ме обхване и мен музата някой ден, че да попиша, пък знам ли, може и да си поплача. Най-близките ми хора от моето детство отдавна са вече там, горе...:(
цитирай
44. ckarlet - 43. Dolsineq, благодаря ти за топлите думи!
19.12.2010 17:06
dolsineq написа:
Хубаво разказваш, Скарлет. Приятно ми е да те чета. И аз обичам детските си спомени, дано ме обхване и мен музата някой ден, че да попиша, пък знам ли, може и да си поплача. Най-близките ми хора от моето детство отдавна са вече там, горе...:(


С интерес ще прочета за твоите съкровени спомени от детството ти, Dolsineq! Аз също рано загубих обичани от мен хора, но няма да спра да ги нося в сърцето си. Те са част от мен и всичко останало. Понякога дори само като си помисля за тях, очите ми се просълзяват. В момента също. Но имаме и деца, семейство и други близки, заради които сме длъжни да продължим напред и да не пропускаме да разказваме за нашите вълшебни спомени. Да се опитаме да създадем за тях, този уют и топлина, които ние сме получили.
Твоят коментар, истински ме трогна! Благодаря ти!
Хубава неделна вечер ти желая!
цитирай
45. henzelski - Скарлет,
19.12.2010 18:35
в детството ми Коледа не се празнуваше, но пък сега, когато то е някъде там, аз оттук ти пожелавам много усмивки през празничните дни...;););)
цитирай
46. ckarlet - 45. Henzelski - Скарлет,
19.12.2010 19:33
henzelski написа:
в детството ми Коледа не се празнуваше, но пък сега, когато то е някъде там, аз оттук ти пожелавам много усмивки през празничните дни...;););)


Всеки пази в сърцето си спомени от детството, ако не от Коледа то от посрещането на Новата година или от някой друг празник, приятелю! Всеки от нас е участвал в приготовленията заедно с големите. Но по-важното е, че всеки от нас е бил погален от Добрия старец и е получил желан пакет. От сърце ти пожелавам тази Коледа да бъде вълшебна и незабравима за теб и за всички, които обичаш!
Благословен бъди както ти, така и хората на сърцето ти, Краси!
цитирай
47. minchomin - Скarlet, здравей! Много добре п...
19.12.2010 20:19
Скarlet, здравей! Много добре поднесена Коледна домашна картина. Ти умееш да правиш това. Аз бих си позволил да коментирам така твоя постинг.
В едно от таз годишните послания на Иисус към човечеството, Той направи много принципна забележка към хората след миналите Коледни празници. Тя се изразява в следното. Суетнята на човеците около Коледните празници е голяма. Всеки по свой начин си прави празника и в много случаи даже се прави повече от колкото е нужно, но същественото не се прави от никой, т.е. празнува се рожден ден на Иисус, който Християнската църква е провъзгласила за Господ, а на масата никой не слага прибори за рожденика Иисус, т.е. никой не Го кани на масата. Празнува се рожден ден без рожденика.
Предлагам така, правя призив да уважим Иисус с прибори и порция за Него на нашите маси и чаша вино налята също за Него, като рожденик. Нужно е да го направим и по този начин ще засвидетелстваме, че Коледа не се прави по инерция и суетня в целия свят, а е едно уважение на рожденика, Господ Иисус и Той присъства в нашето съзнание и на нашата трапеза. Пожелавам повече хора да поканят Иисус на Коледната си вечеря и да уважат присъствието Му на масата си.
цитирай
48. ckarlet - 47. Здравей, Мinchomin!
19.12.2010 20:56
minchomin написа:
Скarlet, здравей! Много добре поднесена Коледна домашна картина. Ти умееш да правиш това. Аз бих си позволил да коментирам така твоя постинг.
В едно от таз годишните послания на Иисус към човечеството, Той направи много принципна забележка към хората след миналите Коледни празници. Тя се изразява в следното. Суетнята на човеците около Коледните празници е голяма. Всеки по свой начин си прави празника и в много случаи даже се прави повече от колкото е нужно, но същественото не се прави от никой, т.е. празнува се рожден ден на Иисус, който Християнската църква е провъзгласила за Господ, а на масата никой не слага прибори за рожденика Иисус, т.е. никой не Го кани на масата. Празнува се рожден ден без рожденика.
Предлагам така, правя призив да уважим Иисус с прибори и порция за Него на нашите маси и чаша вино налята също за Него, като рожденик. Нужно е да го направим и по този начин ще засвидетелстваме, че Коледа не се прави по инерция и суетня в целия свят, а е едно уважение на рожденика, Господ Иисус и Той присъства в нашето съзнание и на нашата трапеза. Пожелавам повече хора да поканят Иисус на Коледната си вечеря и да уважат присъствието Му на масата си.


С интерес прочетох коментара ти, но трябва да призная, че дори не бях се замисляла по въпроса. Обичам българските празници и се опитвам да ги спазвам, като по този начин да създавам приятна емоция за семейството си, както са правели и моите близки, но явно не съм научила достатъчно, защото никога не сме слагали допълнителни прибори и всичко, което си описал. За мен зимните празници са били просто любов и топлина и не съм ги поглеждала от тази страна. Да, прав си. Коледа не трябва да бъде суета!
Желая ти хубаво предпразнично настроение!
цитирай
49. makont - Колко хубаво и топличко си го написала!
20.12.2010 08:40
Благодаря, Скарлет. Като прочетох така хубаво ми стана на душата. Хубава и спорна седмица, настроение и усмивки от мен!
цитирай
50. ckarlet - 49. Мakont - Колко хубаво и топличко си го написала!
20.12.2010 08:42
makont написа:
Благодаря, Скарлет. Като прочетох така хубаво ми стана на душата. Хубава и спорна седмица, настроение и усмивки от мен!


Добро утро, Мakont!
Удоволствието е изцяло за мен, че и ти си харесала написаното!
Прекрасно предпразнично настроение ти желая и спорна седмица на всички!
цитирай
51. monna - Браво, Скарлет!
20.12.2010 10:52
Чудесно написано! Традициите се предават от баба на внуче, от майка на дъщеря...
Така е било, така и ще бъде...
И аз си спомних, че сън не ме хващаше да стана рано, рано и да започна да ги сурвакам, още докато са в леглата, тупа, лупа върху юрганите, за мен беше най-голямото удоволствие. Удрях силно, за да са здрави!:)))
Прегръщам те, миличка!
цитирай
52. ckarlet - 51. Мonna - Браво, Скарлет!
20.12.2010 12:09
monna написа:
Чудесно написано! Традициите се предават от баба на внуче, от майка на дъщеря...
Така е било, така и ще бъде...
И аз си спомних, че сън не ме хващаше да стана рано, рано и да започна да ги сурвакам, още докато са в леглата, тупа, лупа върху юрганите, за мен беше най-голямото удоволствие. Удрях силно, за да са здрави!:)))
Прегръщам те, миличка!


Привет, Мони! Това приключение, което си описала е едно от най-вълнуващите. И аз ставах рано, рано, за да ги сурвакам, още по пижама:)))
Благодаря ти за споделеното, Мони!
Прекрасно предпразнично настроение ти желая!
цитирай
53. zvezdichka - С много любов
20.12.2010 22:43
и топлота разказваш за твоите спомени, които докосват човек и го връщат към детството му :). Много интересно ми стана за питката и това, което е съпътствало направата й! А кой я е замествал? И бъдника, и елхата, и сурвачките, заедно с подаръците ме карат да се усмихна :). Защото това са нашите традиции наистина и те не са без значение. Но същината на празника за мен специално е Рождество Христово - Христос да се роди отново в нашите сърца, както слънцето дава своята топлина, така и Господ да ни дари със своята Любов!
Поздрави и ти желая светли и изпълнени с любов и топлина празници!
цитирай
54. ckarlet - 53. Zvezdichka - С много любов
21.12.2010 08:16
zvezdichka написа:
и топлота разказваш за твоите спомени, които докосват човек и го връщат към детството му :). Много интересно ми стана за питката и това, което е съпътствало направата й! А кой я е замествал? И бъдника, и елхата, и сурвачките, заедно с подаръците ме карат да се усмихна :). Защото това са нашите традиции наистина и те не са без значение. Но същината на празника за мен специално е Рождество Христово - Христос да се роди отново в нашите сърца, както слънцето дава своята топлина, така и Господ да ни дари със своята Любов!
Поздрави и ти желая светли и изпълнени с любов и топлина празници!


Добро утро, Звездичка! Ти ме зарадва изключително много с топлия си коментар, с който си обхванала целия постинг! Така е, опитах се да покажа част от нашите български традиции като ги представих със спомени от моето детство.
Рождество Христово е един от най-хубавите празници. Той носи топлина и любов. И аз много го харесвам!
Прекрасно предпразнично настроение ти желая и на теб!
цитирай
55. dbi - Хубаво е !!!
21.12.2010 13:20
Поздрав, Скарлет !
цитирай
56. ckarlet - 55. Dbi - Хубаво е !!!
21.12.2010 15:12
dbi написа:
Поздрав, Скарлет !


Благодаря ти, Dbi!
Хубавото е, че имаме страхотни празници и традиции, които ни даряват с много любов и топлинка! Но най-хубавото е, че има днес, за да разкажем за вчера, а всичко да остане като спомен за утре...:))
Прекрасно е, че и ти прочете постинга и ме зарадва с коментара си!
Весело предпразнично настроение ти желая!
цитирай
57. martiniki - Весела,
22.12.2010 09:00
топла и светла Коледа!
цитирай
58. ckarlet - 57. Мartiniki - Весела,
22.12.2010 12:12
martiniki написа:
топла и светла Коледа!


Благодаря ти, Мartiniki!
Весели и светли празници и за теб!
цитирай
59. fatmin - Весело бъднуване skapa mi Ckarlet ...
24.12.2010 01:30
Весело бъднуване skapa mi Ckarlet
Много здраве и късмет! Светлина, топлина и уют във всеки дом! Veseli praznici !!! Pozdravi na shtaslivoto ti semeystvo/ pregarshtam te !!!
цитирай
60. ckarlet - 58. Благодаря ти мила, Фатмин!
24.12.2010 01:40
fatmin написа:
Весело бъднуване skapa mi Ckarlet
Много здраве и късмет! Светлина, топлина и уют във всеки дом! Veseli praznici !!! Pozdravi na shtaslivoto ti semeystvo/ pregarshtam te !!!


Весели и щастливи празници и за твоето прекрасно семейство, Фатмин!
И нека топлите ти пожелания се връщат десетократно!
цитирай
61. cinderellathespy - Скарлет, благодаря ти, мила!
24.12.2010 12:20
Стопли ме с този пост и ме накара да си спомня и аз за моите Новогодишни празници като мъничка!
Бъди здрава и щастлива през Новата 2011 година!
Весела Коледа!
цитирай
62. bobsun123 - Весели празници Скарлет!))))
24.12.2010 16:47
Желая ти весело изкарване на идващите празници, много здраве, усмивки и повече любов!!!
цитирай
63. ckarlet - 61. Сinderellathespy - Скарлет, благодаря ти, мила!
24.12.2010 17:04
cinderellathespy написа:
Стопли ме с този пост и ме накара да си спомня и аз за моите Новогодишни празници като мъничка!
Бъди здрава и щастлива през Новата 2011 година!
Весела Коледа!


Благодаря ти, Сinderellathespy!
СВетли и много щастливи празници и за теб!
цитирай
64. ckarlet - 62. Вobsun123 - Весели празници Скарлет!))))
24.12.2010 17:05
bobsun123 написа:
Желая ти весело изкарване на идващите празници, много здраве, усмивки и повече любов!!!


Весело изкарване на хубавите празници и на теб, Вobsun123!
Щастие, любов и топлина за всички!
цитирай
65. mileidi46 - Topli i vul6ebni praznizi mila. . . ...
24.12.2010 21:02
Topli i vul6ebni praznizi mila...
Pregrudka!!
цитирай
66. abanos - Вълшебно!
24.12.2010 23:20
Стопли ми душата!Здраве,обич и усмивки!Много хубави и незабравими мигове,които да запомниш,както тези,за които си ни написала!Приказно!Бъди благословена!
цитирай
67. irage - Ckarlet,
25.12.2010 09:53
Весела Коледа! :)))
цитирай
68. ckarlet - 67. Irage - Ckarlet,
25.12.2010 10:07
irage написа:
Весела Коледа! :)))

Благодаря ти, Irage!
Честито Рождество Христово на всички!
Много здраве, обич, топлина и светлина в душите и в домовете!
Весели и светли празници!
цитирай
69. inel379 - Честито Рождество!
25.12.2010 10:27
След коледната нощ вълшебна със сигурностзная,
че светла любов и доброта изпълват в нас безкрая!
Вълнуващи празнични дни за теб!
цитирай
70. ckarlet - 69.Iinel379 - Честито Рождество!
25.12.2010 10:31
inel379 написа:
След коледната нощ вълшебна със сигурностзная,
че светла любов и доброта изпълват в нас безкрая!
Вълнуващи празнични дни за теб!


Честита и светла Коледа, Iinel379!
Здраве, щастие, любов и топлина да изпълват сърцето ти и твоя дом!
Бъдете БЛАГОСЛОВЕНИ!
цитирай
71. razkazvachka - Честита Коледа!
25.12.2010 10:37
Здраве и обич!
цитирай
72. ckarlet - 71. Razkazvachka - Честита Коледа!
25.12.2010 10:43
razkazvachka написа:
Здраве и обич!


Честито Рождество Христово!
Много здраве, щастие, уют и топлина да изпълват сърцето ти не само по Коледа, а всеки ден!
Весел празник!
цитирай
73. monaliza121 - Здраве и радост!
26.12.2010 10:26
Честита Коледа, Скарлет!
цитирай
74. ckarlet - 73. Мonaliza121 - Здраве и радост!
26.12.2010 16:16
monaliza121 написа:
Честита Коледа, Скарлет!


Честита да е и за теб Коледа, Мonaliza121!
Желая ти здраве в изобилие, много нежност и топлина! И нека любовта ти да е вечно жива, защото и частица от нея е способна да събуди у човека живот!
Прекрасни празници за цялото ти семейство!
цитирай
75. bichkinja - Все още е Коледа...
29.12.2010 13:53
Все още е Коледа! Рождеството е в душите ни и гледаме напред към Васильовден, Йордановден, Ивановден. И всеки от тези дни ни спомня милото присъствие на любими хора, ритуали, сняг, студ, весели лица, червени бузки, шейни и лудории. Колко е хубаво, че можем да споделим това и да знаем, че има любов около нас - тя е и в спомени, и в празници, и в делници - само трябва да я покажем. Благодаря, Скарлет! В тебе има повече любов! Весела Нова година!
цитирай
76. ckarlet - 75. Вichkinja, благодаря за топлия коментар!
29.12.2010 14:04
bichkinja написа:
Все още е Коледа! Рождеството е в душите ни и гледаме напред към Васильовден, Йордановден, Ивановден. И всеки от тези дни ни спомня милото присъствие на любими хора, ритуали, сняг, студ, весели лица, червени бузки, шейни и лудории. Колко е хубаво, че можем да споделим това и да знаем, че има любов около нас - тя е и в спомени, и в празници, и в делници - само трябва да я покажем. Благодаря, Скарлет! В тебе има повече любов! Весела Нова година!


Нека да запазим топлината в душите и сърцата си, която ни донесе Рождество Христово и да продължим напред към другите хубави празници, които предстоят! Няма нищо по-хубаво от това да сме обгърнати от нежна любов, както и да я даряваме!
Весело посрещане на Новата Година, Вichkinja! Твоето присъствие ме зарадва изключително много!
цитирай
77. ckarlet - 77. Аlav - Весело посрещане
30.12.2010 17:38
alav написа:
на Новата година Скарлет! Да е щастлива, изпълнена с хармония и красиви мигове. И много усмивки!

Благодаря ти от сърце!
Весело посрещане и на теб на Новата 2011 година, Аlav!
Здраве, щастие, обич и късмет на цялото семейство!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930