Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: ckarlet
Категория: Тя и той
Прочетен: 2282334
Постинги: 228
Коментари: 8200
Гласове: 43059
Постинг
31.03.2014 21:29 - ЖЕРАВНА
Автор: ckarlet Категория: Тя и той   
Прочетен: 7386 Коментари: 41 Гласове:
41


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

         Жеравна е в близост до гр. Котел. Времето в  това село е спряло. Тишина и спокойствие цари по калдъръмените улички. Къщите са запазили своя старинен стил с високите каменни огради, широките порти и навеси. Наслаждавахме се на тази красота, вдишвахме от хубавия балкански въздух и се пренасяхме във друго време…
image

image

Калдъръмените улички и дървените къщи със старинен стил

image
image
image

image

Къщата-музей „Йордан Йовков“

image
Паметникът на Йордан Йовков в двора на родната му къща
image

image

image

image

       Къща-музей "Руси Чорбаджи" - Чорбаджията е бил един от най-влиятелните и богати хора в селото, участвал е и в управата му. Легендата разказва, че той е предупредил котленци за опасността от нападения и те успели да се защитят. За съжаление къщата ще бъде отворена от 01.05.2014 г. Снимахме я само външно.
image
          Къща-музей  „Сава Филаретов"  в нея се помещава и експозиция „История на Жеравна“. Той е бил един от най-големите български възрожденци, просветители и учители и една от най-видните личности в България в периода на Българското възраждане. Сава Филаретов е един от основоположниците на модерното училище в страната ни.

image

image

image

Много интересна и различна от другите църкви е църквата "Свети Николай". Построена е през 1834 г. Първоначално е изографисана от майсторите зографи Йордан Михайлович от град Елена и Георги и Генчо от Трявна. В близост до нея е църковната чешма.

image

Църковната камбана

image
  Заведението, в което отседнахме.
image

image

image

    Пътуването ни беше доста весело, защото объркахме пътя и си направихме разходка из селцата към Омуртаг. Сега, когато споделя, че искаме да слезем към Родопите се шегуват с нас, че ще минем през Бургас за по-направо
                                                       Хубава седмица, приятели!
image





Гласувай:
42



Следващ постинг
Предишен постинг

1. veninski - Това се казва постинг! Поздравл...
31.03.2014 21:41
Това се казва постинг! Поздравления, Скарлет!
цитирай
2. ckarlet - Обиколихме доста места, и ми се и...
31.03.2014 22:25
Обиколихме доста места, и ми се искаше да ги споделя тук, но имам проблем с качването на снимки:)
Благодаря ти, приятелю от Родопите!
цитирай
3. ivoki - Жеравна е едно място свързано с м...
31.03.2014 23:01
Жеравна е едно място свързано с много спомени и дълбоко преклонение пред българщината.
Благодаря ти ckarlet !
цитирай
4. ckarlet - 3. Ivoki - Жеравна е едно място свързано с м...
31.03.2014 23:13
ivoki написа:
Жеравна е едно място свързано с много спомени и дълбоко преклонение пред българщината.
Благодаря ти ckarlet !


Радвам се, че го оценяваш по този начин, Ivoki! Невероятно е усещането да разгледаш къщата на неповторимия Йордан Йовков, а и всичко останало, което видяхме в с. Жеравна. Благодаря ти!
цитирай
5. iliada - Не предполагах какво ,ще видя при теб тази вечер ,Скали,но найстина си заслужаваше!
31.03.2014 23:14
Никога не съм ходила в Жеравна,а това голям пропуск както разбирам.Надявам се скоро да го поправя:)
цитирай
6. mt46 - Поздрав!...
01.04.2014 00:00
Прекрасни снимки!...
цитирай
7. tota - Повече от прекрасна разходка!
01.04.2014 01:08
Благодаря, Скарлет, за възможността да бъда с теб в този прекрасен възрожденски град!!

Поздрави!
цитирай
8. erato7 - Благодаря за разходката, Скарл...
01.04.2014 07:02
Благодаря за разходката, Скарлетче!
Прекрасни снимки!
цитирай
9. ckarlet - 5. Iliada - Не предполагах какво ,ще видя при теб тази вечер ,Скали,но найстина си заслужаваше!
01.04.2014 07:46
iliada написа:
Никога не съм ходила в Жеравна,а това голям пропуск както разбирам.Надявам се скоро да го поправя:)


Аз лично обичам да ходя по такива места и ми беше изключително приятно:)
Благодаря ти, Илиада! Прекрасен ден ти желая!
цитирай
10. ckarlet - 6. Мt46 - Поздрав!...
01.04.2014 07:47
mt46 написа:
Прекрасни снимки!...


Радвам се, че и ти разгледа, Мt46! Усмихнат вторник ти желая!
цитирай
11. ckarlet - 7. Tota - Повече от прекрасна разходка!
01.04.2014 07:49
tota написа:
Благодаря, Скарлет, за възможността да бъда с теб в този прекрасен възрожденски град!!

Поздрави!


Здравей, Тота! То бяха едни дъждове през изминалата седмица, но успяхме да се разходим:)
Прекрасен пролетен ден и на теб, мила!
цитирай
12. ckarlet - 8. Еrato7 - Благодаря за разходката, Скарл...
01.04.2014 07:50
erato7 написа:
Благодаря за разходката, Скарлетче!
Прекрасни снимки!


Много тихо, зареждащо и спокойно място, Еrato7!
Слънчев и изпълнен с много красота ден ти желая, мила!
цитирай
13. hristo27 - Трябва всеки, който се чувства б...
01.04.2014 13:36
Трябва всеки, който се чувства българин, да види тази красива природа!
цитирай
14. bven - Много приятна разходка си направих сега с теб, Скарлет!
01.04.2014 14:34
Желая ти още много приключения и снимки и бъди сигурна, че където и да отидеш - значи е трябвало да видиш нещо:))), както се случва на всички туристи и обичащи туризма и България..
Хубав и честит да е деня ти!
цитирай
15. katan - Прекрасно и невероятно описано!
01.04.2014 14:40
Поздрави за постинга, Скарлет!
Отдавна не съм се наслаждавала на толкова хубав и пълен с история и снимки постинг! Поздравявам те отново!
Жеравна е едно забележително място, от което са излезли много възрожденци и един Йордан Йовков!
Отдавна не съм ходила там, но ти ми върна част от спомените.
Благодаря ти!
Честит месец април, мила!
цитирай
16. makont - Красота, Скарлет!
01.04.2014 15:02
Обожавам тези красиви стари селища, запазили(донякъде) своята автентичност, със старите къщи, чардаците, каменните покриви. Всяка къща сякаш ти говори и разказва някаква история. Ако имаш време да спреш и да се вслушаш.... Усмивки!
цитирай
17. ckarlet - 13. Hristo27 - Трябва всеки, който се чувства
01.04.2014 18:01
hristo27 написа:
Трябва всеки, който се чувства българин, да види тази красива природа!


Бих добавила и забележителности:) Много се радвам, че и ти си тук, Христо! Много отдавна не си ми гостувал! Благодаря ти!
цитирай
18. ckarlet - 14. Вven - Много приятна разходка си направих сега с теб, Скарлет!
01.04.2014 18:04
bven написа:
Желая ти още много приключения и снимки и бъди сигурна, че където и да отидеш - значи е трябвало да видиш нещо:))), както се случва на всички туристи и обичащи туризма и България..
Хубав и честит да е деня ти!


Да, точно така е, Вven! Няма нищо случайно в живота:) Много места посетихме, но едва ли ще мога да кача снимките. Скоро бяхме и по водопадите в Северна България. Страхотна красота! Но имам проблем с качването на снимки. Ако успея ще ви ги покажа. Приказна вечер, мила! Благодаря ти, че се отби!
цитирай
19. kasnaprolet9999 - Уникално място, а панорамната с...
01.04.2014 18:06
Уникално място, а панорамната снимка е изключителна. На всяка стъпка диша история от вековете. Отдавна не сум ходила там и се радвам, че е толкова добре запазено.Слагам постинга ти в моята блогвъна Уникалните места в България, виж тук:
http://blog.bg/theme.php?theme=1718&success=1
цитирай
20. ckarlet - 15. Кatan - Прекрасно и невероятно описано!
01.04.2014 18:07
katan написа:
Поздрави за постинга, Скарлет!
Отдавна не съм се наслаждавала на толкова хубав и пълен с история и снимки постинг! Поздравявам те отново!
Жеравна е едно забележително място, от което са излезли много възрожденци и един Йордан Йовков!
Отдавна не съм ходила там, но ти ми върна част от спомените.
Благодаря ти!
Честит месец април, мила!


Бях сигурна, че ще ти хареса постинга, мила Катя! Всичко в Жеравна нашепва за неповторимия Йордан Йовков и още други видни личности. Беше хубава разходка! Аз всъщност се радвам на всяко приключение! Честит април и на теб, мила! Днес не успяха да ме излъжат, но до вечерта има време:)
Хубава и спокойна вечер, мила!
цитирай
21. ckarlet - 16. Мakont - Красота, Скарлет!
01.04.2014 18:10
makont написа:
Обожавам тези красиви стари селища, запазили(донякъде) своята автентичност, със старите къщи, чардаците, каменните покриви. Всяка къща сякаш ти говори и разказва някаква история. Ако имаш време да спреш и да се вслушаш.... Усмивки!


И аз съм като теб, Мая! Ти с няколко изречения описа невероятното чувство да си на такова място. Много се радвам на присъствието ти! Благодаря ти, миличка!
цитирай
22. ckarlet - 19. Кasnaprolet9999 - Уникално място, а панорамната с...
01.04.2014 18:28
kasnaprolet9999 написа:
Уникално място, а панорамната снимка е изключителна. На всяка стъпка диша история от вековете. Отдавна не сум ходила там и се радвам, че е толкова добре запазено.Слагам постинга ти в моята блогвъна Уникалните места в България, виж тук:
http://blog.bg/theme.php?theme=1718&success=1


Наистина уникално място, Невенче! Много ти благодаря и се радвам, че постингът става част от твоята блогвъна Уникалните места в България.
Красива априлска вечер, мила! Страхотна си!
цитирай
23. distrelets - Благодаря за чудесната разходка.
01.04.2014 19:08
Истинско удоволствие беше за мен да се разходя в Жеравна.!!
цитирай
24. stela50 - Прекрасен постинг за едно възхитително кътче,
01.04.2014 19:09
много българско, съхранило красотата на традиции,
бит и култура през вековете... Невероятно !
Поздравления, мила Скарлет, за споделеното
по такъв чуден начин !
цитирай
25. ckarlet - 23. Distrelets - Благодаря за чудесната разходка.
01.04.2014 19:33
distrelets написа:
Истинско удоволствие беше за мен да се разходя в Жеравна.!!


Привет, Distrelets! А за мен беше истинско удоволствие да я представя:)
Заповядайте отново!
цитирай
26. ckarlet - 24. Stela50 - Прекрасен постинг за едно възхитително кътче,
01.04.2014 19:35
stela50 написа:
много българско, съхранило красотата на традиции,
бит и култура през вековете... Невероятно !
Поздравления, мила Скарлет, за споделеното
по такъв чуден начин !


Благодаря, Таничка! Нали си ме познаваш, има ли нещо, което мога да споделя с вас бързам да го направя:) Така се радвам, че и ти не пропусна да ме посетиш!
Хубава вечер, мила!
цитирай
27. melin - Когато съм ходила в Жеравна съм се ...
01.04.2014 21:20
Когато съм ходила в Жеравна съм се чуствала че съм в друг свят. Поздрав,
цитирай
28. ckarlet - 27. Мelin - Когато съм ходила в Жеравна съм се ...
02.04.2014 07:30
melin написа:
Когато съм ходила в Жеравна съм се чуствала че съм в друг свят. Поздрав,


Имаме доста уникални места места в България, и това със сигурност е едно от тях:)
Благодаря, Мelin!
цитирай
29. ckarlet - 28. Vostroto - :)
02.04.2014 07:35
vostroto написа:
Благодарности за споделените красоти и от мен Скарлет! Усмихна ме с това объркване, но няма лошо, сигурно не е случайно:) В България където и да се объркаш, ще се получи само още една приятна изненада.
Поздрави!

Здравей!
Ние си знаехме един маршрут, но човек от екипажа ни каза друг. Решихме, че може да е по-близо по другия път, и така се подведохме...:)) А то се получи пълен обрат:)) Тръгнахме из едни селца, то една природа из Балкана... Весело си беше. После решихме, че сме хванали пътя за Варна:))) Взехме да си измисляме дестинацията в тази посока. Беше доста шумно в колата от смях и коментари. Един възрастен човек обаче ни каза, че можем да постигнем целта и отново се насочихме към Жеравна. Беше страхотна разходка. Така не бях се смяла от сърце:)) Благодаря ти, приятелю Vostroto! Усмихнат и много позитивен ден ти желая!
цитирай
30. lubara - Поздрави, ckarlet!
02.04.2014 08:43
Преди петнадесет години, на връщане от морето, бях в Жеравна за два часа. Невероятно място. А в Котел отидох преди три години, много ми хареса . Възрожденски град, спокоен и подреден.
Прекрасни снимки си поместила!
цитирай
31. malchaniaotnadejda7 - Здравей, мила Скарлет!
02.04.2014 09:05
Благодаря ти за вълшебния постинг и за една мечтана от мен цял живот разходка! :) Истината е, че вече съм била в Жеравна... Благодарение на споделените от теб мигове на светлина, топлина и радост, на нещо исконно, дълбоко някъде в сърцето. :) Сега разбирам по-добре една от най-необяснимите български магии. Йовковото слово! Изворът й тръгва от светлината на... Жеравна. Благодаря ти и радостен Април!
цитирай
32. ckarlet - 31. Lubara - Поздрави, ckarlet!
02.04.2014 18:50
lubara написа:
Преди петнадесет години, на връщане от морето, бях в Жеравна за два часа. Невероятно място. А в Котел отидох преди три години, много ми хареса . Възрожденски град, спокоен и подреден.
Прекрасни снимки си поместила!


Здравей, Lubara! Отдавна си бяхме запланували да го разгледаме това място, но най-накрая го посетихме. Много се радвам, че се обади! Хубава вечер!
цитирай
33. ckarlet - 32. Мalchaniaotnadejda7 - Здравей, мила Скарлет!
02.04.2014 19:06
malchaniaotnadejda7 написа:
Благодаря ти за вълшебния постинг и за една мечтана от мен цял живот разходка! :) Истината е, че вече съм била в Жеравна... Благодарение на споделените от теб мигове на светлина, топлина и радост, на нещо исконно, дълбоко някъде в сърцето. :) Сега разбирам по-добре една от най-необяснимите български магии. Йовковото слово! Изворът й тръгва от светлината на... Жеравна. Благодаря ти и радостен Април!


Благодаря ти за топлия коментар, Мalchaniaotnadejda7! Върнах се заредена с много положителност от тази разходка! А Йовков е неповторим. Според мен всеки българин трябва да знае родното място на невероятния български писател и класик на българската литература! Прекрасна вечер желая от сърце!
цитирай
34. veninski - Кой познат или непознат комплексар ти сложи минус на ...
02.04.2014 19:30
Кой познат или непознат комплексар ти сложи минус на този прекрасен постинг?
цитирай
35. ivoki - Жеравна е едно място свързано с м...
03.04.2014 03:11
ckarlet написа:
ivoki написа:
Жеравна е едно място свързано с много спомени и дълбоко преклонение пред българщината.
Благодаря ти ckarlet !


Радвам се, че го оценяваш по този начин, Ivoki! Невероятно е усещането да разгледаш къщата на неповторимия Йордан Йовков, а и всичко останало, което видяхме в с. Жеравна. Благодаря ти!


Надявам се че сте видели и широтата на природата около Жеравна.Аз като я видях , тогава започнах да разбирам Йовков.
цитирай
36. ckarlet - 35. Veninski - Кой познат или непознат комплексар ти сложи минус на ...
03.04.2014 17:56
veninski написа:
Кой познат или непознат комплексар ти сложи минус на този прекрасен постинг?


Не се учудвам:)) И в реала си ги има такива хора. Точно те имат нужда от много обич, а навярно при тях липсва. А може и да не са харесали Жеравна:)
Хубава вечер, приятелю!
цитирай
37. ckarlet - 36. Ivoki - Жеравна е едно място свързано с м...
03.04.2014 17:58
ivoki написа:
ckarlet написа:
ivoki написа:
Жеравна е едно място свързано с много спомени и дълбоко преклонение пред българщината.
Благодаря ти ckarlet !


Радвам се, че го оценяваш по този начин, Ivoki! Невероятно е усещането да разгледаш къщата на неповторимия Йордан Йовков, а и всичко останало, което видяхме в с. Жеравна. Благодаря ти!


Надявам се че сте видели и широтата на природата около Жеравна.Аз като я видях , тогава започнах да разбирам Йовков.


Когато видях дори полето си спомних неговите думи от разкази:) Има голяма доза истина в коментара ти, Ivoki! Прекрасна вечер желая!
цитирай
38. magnoliya - Много приятно ме беше да се върна в ...
03.04.2014 21:02
Много приятно ме беше да се върна в Жеравна чрез твоите снимки Скарлет! Мечтата ми да посетя родното място на Йордан Йовков се сбъдна през лятото на 2012 година, когато бяхме на събора на народната носия там. Освен красотата на възрожденските къщи Жеравна грееше с разноцветните мъжки и женски носии, огласяше се с песните и красивите народни танци. Три дни красота и веселие . . .
Благодаря ти!
цитирай
39. ckarlet - 39. Мagnoliya - Много приятно ме беше да се върна в ...
04.04.2014 19:00
magnoliya написа:
Много приятно ме беше да се върна в Жеравна чрез твоите снимки Скарлет! Мечтата ми да посетя родното място на Йордан Йовков се сбъдна през лятото на 2012 година, когато бяхме на събора на народната носия там. Освен красотата на възрожденските къщи Жеравна грееше с разноцветните мъжки и женски носии, огласяше се с песните и красивите народни танци. Три дни красота и веселие . . .
Благодаря ти!


Здравей, цветна приятелко! На теб се е случило още по-хубаво преживяване. Бих искала и аз да го бях усетила:) Когато ние отидохме, видяхме само очарованието на Жеравна. Беше много тихо и почти не се виждаха хора, но въпреки това беше чудесно.
Благодаря ти, мила!
цитирай
40. kometapg - Хубава разходка! Благодаря ти! И аз ...
05.04.2014 01:00
Хубава разходка! Благодаря ти! И аз съм ходила там през есенно-зимния сезон, когато в селцето цари тишина и спокойствие. Иска ми се да отида през лятото, когато всичко е зелено и оживлението по улиците е осезаемо!
цитирай
41. ckarlet - 41. Кometapg - Хубава разходка! Благодаря ти! И аз ...
05.04.2014 13:51
kometapg написа:
Хубава разходка! Благодаря ти! И аз съм ходила там през есенно-зимния сезон, когато в селцето цари тишина и спокойствие. Иска ми се да отида през лятото, когато всичко е зелено и оживлението по улиците е осезаемо!


Да, може би през лятото ще бъде още по-красиво и оживено:) Радвам се, че и ти не пропусна да разгледаш Жеравна! Благодаря ти! Прекрасни почивни дни!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031