Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: ckarlet
Категория: Тя и той
Прочетен: 2293772
Постинги: 228
Коментари: 8200
Гласове: 43112
Постинг
22.09.2009 18:09 - С много любов за град Елена и Еленския балкан
Автор: ckarlet Категория: Туризъм   
Прочетен: 16137 Коментари: 34 Гласове:
15

Последна промяна: 22.06.2010 23:28


  Има много легенди за град Елена, но една от най-интересните е за двама млади влюбени. В нея се разказва, че в девствените вековни гори на Еленския балкан се извивала пътека, по която минала щастлива младоженска двойка - девойката се казвала Елена от село Къпиново, а момъкът Самуил от Твърдица. Разбойници нападнали сватбата на мястото, където сега е град Елена. Похитителят не намерил път към сърцето на девойката и тя паднала убита при Конашкия мост. Погребана е в местността “Кръста”, превърната после в черковище. Самуил бил посечен на края на града и местността била назована "Самуилец". От скръб по своята рожба родителите се заселили тук и основали селото, /днешния град Елена/, на което Елена с живота си дарила своето име.


Център на град Елена

image

image

image


Ще ви покажа една малка частица от приказната, възрожденска  Елена и Божествената природа на Еленския балкан. Който е посетил това местенце веднъж, се връща със сигурност отново!

1. Първата светиня на Елена е старата църква “Свети Никола”.
Тя съществува преди 16 век. Поп Дойно Граматик е отбелязал имената на 12 ктитори, между които Стоян Михайловски, бащата на Иларион Макариополски.
           Днес в книгохранилницата е съхранена сбирка от 340 старопечатни книги.

image

 2. Еленската светиня - храмът “Рождество на Пресвета Богородица” има сродна съдба със старата църква “Свети Никола” и е свързана с историческия път на града.

image

3. Къщата на Иларион Макариополски /Стоян Стоянов Михайловски/  ( 1812-1875) – български духовник един от водачите на черковно-националната борба.

imageimage

4. Музей по антропологияimage


5.  Даскалоливницата, която е първото класно училище в България, отворено в гр. Елена през 1843 г. от Иван Момчилов.

image

6. Църквата - храм "Успение на Пресветата Богородица"

image

7. Петте Разсуканови къщиimage

8. Къщата на Мина Тодорова

image

     
9.   Часовниковата кула

image

10. Паметника на Макгахан

image

        Тесните калдъръмени улички, кокетните къщи, създават още по-голяма красота на гр. Елена.

image
        
        
image
   
image   
   А сега ми се иска да ви разведа из Еленския балкан.
image
image

image

image




image



image

  image

image


image

         Имам още много красиви снимки от този край, но за предпочитане е да го видите с очите си!!!





Тагове:   Балкан,   Много,


Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lagrima - Чудесни снимки!Наскоро мои при...
22.09.2009 18:19
Чудесни снимки!Наскоро мои приятели ми изпратиха снимки от гр.Елена и много ми хареса,но сега вече тотално реших,че другото лято трябва да посетя това красиво място! Благодрая ти и за хубавата песен! :))
цитирай
2. ckarlet - Благодаря ти, мила Llagrima!
22.09.2009 18:25
За мен гр. Елена и Еленския балкан завинаги ще останат в сърцето ми! Имам толкова много и красиви снимки от там, но за съжаление не успях да ги кача.
Радвам се, че ти е харесала разходката!
Хубава и нежна вечер ти желая, Llagrima!!!
цитирай
3. yuliya2006 - И ТАЗИ КРАСОТА ЩЕ ВКЛЮЧА КЪМ ПРОЕ...
22.09.2009 22:50
И ТАЗИ КРАСОТА ЩЕ ВКЛЮЧА КЪМ ПРОЕКТА, САМО ДА СТИГНЕМ ДО ЕЛЕНА
ПРЕКРАСНО Е ВСИЧКО КОЕТО СИ КАЧИЛА!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
4. ckarlet - Благодаря, Yuliya2006!
22.09.2009 23:18
Вашето мнение и желанието да включите този постинг към проекта е много важно за мен! Така ме зарадвахте с посещението си! Имам още много красиви снимки, но нека да предизвикам любопитството на читателите, за да могат да посетят този красив край! Град Елена и Еленският балкан са в сърцето ми и винаги ще си останат там!
Хубава и нежна вечер Ви желая, защото Вие направихте моята такава!
цитирай
5. totti - Добро утро, ckarlet!
23.09.2009 08:14
Както виждам е много красиво в гр. Елена. Аз не съм ходил там, но имам приятел, който има вила в Руховци. Говорил ми е за водопада. Чувал съм и песента за Елена. Ако я намериш ще бъде още по-оригинално да я прикрепиш към постинга си.
Красиво и наистина зареждащо...Браво!
Усмихнат ден и седмица!
цитирай
6. 3opa - Наистина си струва да се изживее тази красота, Скарлет!
23.09.2009 08:34
Хубав ден! :))
цитирай
7. qbylkovcvqt - За удоволствие на Скарлет, с маа...
23.09.2009 22:11
За удоволствие на Скарлет, с мааалки изменения :)

Днес вече бях в Елена ;) благодарение на твоя блог и легендата прочетох, аз не я знаех.

Живея в Горна Оряховица и Елена е близо, удобно е за екскурзии из Еленския Балкан с учениците. Имам колега, добър приятел от Велковци, на около 5км от Елена. От него съм чувала толкова много истории за хората по тия места. Балканджиите сякаш са от друго тесто замесени.

На връх Чумерна още не съм се качвала - срамота!

Усмивки!
цитирай
8. анонимен - анонимен
24.09.2009 11:01
Много е красиво. Имаме толкова хубави места в България, а все към чужбина гледаме... Пожелавам си да ми повишат заплатата и да го видя с очите си. Благодаря ти за виртуланата разходка.
цитирай
9. mileidi46 - pozdravleniq,
24.09.2009 12:58
za xubavite snimki! Nikoga ne sam xodila tam,i imam golqmo jelanie da poobikolq tezi rodni krasoti..no..ne mi se patuva sama..
цитирай
10. mileidi46 - i az ti go pojelavam ot sarze.Dano!
24.09.2009 14:29
Xubav i spokoen den i za teb.
цитирай
11. injir - Елена - хубаво градче, дошло от т...
24.09.2009 15:29
Елена - хубаво градче, дошло от тъжна легенда.
цитирай
12. ckarlet - Тotti, зарадва ме твоя коментар!
24.09.2009 19:37
Наистина има приказен водопад, който се намира в близост до с. Христовци, на няколко километра от гр. Елена. Наистина е приказно там и се надявам някой ден да го посетиш това място! А за град Елена има две песни, които зная, но не можах да ги намеря в интернет. Ще ги потърся и ще сложа поне една. Хубав ден от мен!
цитирай
13. ckarlet - 3opa, благодаря ти и за твоя коментар!
24.09.2009 19:39
Наистина е приказна Елена и ти пожелавам да я посетиш с любим човек:)))
Много усмивки и хубава вечер от мен!
цитирай
14. ckarlet - Qbylkovcvqt, така ме зарадва с твоя коментар!
24.09.2009 19:43
Това, че благодарение на моя постинг за Елена сте отишли с учениците на разходка до Елена е невероятно хубаво!!! Едната снимка от пейзажите е направена точно от Велковци. А за легендите има няколко, но тази ми хареса най-много! Надявам се ти и твоите ученици, да сте се заредили положително, защото от този край има какво да се научи и разгледа!
Хубава и нежна вечер от мен, защото ти направи моята такава!
цитирай
15. ckarlet - Анонимен, благодаря и на теб за коментара!
24.09.2009 19:48
Наистина е красиво и ти желая да посетиш това приказно местенце! За тази разходка не е нужно да имаш толкова пари. Но все пак пожелавам повишение на заплатата:)))
Хубава вечер от мен!
цитирай
16. ckarlet - Mileidi46, много ти благодаря и на теб за посещението!
24.09.2009 19:51
Пожелавам ти да посетиш и ти този хубав град! А аз си пожелавам да посетя хубавите местенца, които ти си видяла по света!
Хубава и нежна вечер от мен!
цитирай
17. ckarlet - Mileidi46, благодаря!
24.09.2009 19:53
Радвам се, че те виждам в постинга на Тайнствена. Твоите снимки са невероятно красиви и трябва да ги видят много хора! Чувствам те толкова близка без дори да те познавам! Благодаря ти от сърце!
цитирай
18. ckarlet - Injir, много ме зарадва и твоето посещение!
24.09.2009 19:55
Да, Елена е красиво градче! Малко съм пристрастна, защото го обичам от цялото си сърце! А легендите за град Елена са няколко, но тази ми хареса най-много, въпреки, че е много тъжна!
Пожелавам ти една хубава вечер!
цитирай
19. injnina - Прекрасни снимки !!!
25.09.2009 15:59
Пресъздала си атмосферата на балканжиите с тяхната история и легенди, със типичните къщи, църкви и природа.
Благодаря ти за преживяването, с което ни дари!
Поздрави и още хубави постинги ти пожелавам!
цитирай
20. ckarlet - О, Injnina, страхотен коментар си направила!
25.09.2009 16:05
Радвам се, че съм успяла да те накарам по някакъв начин да се докоснеш до тази атмосфера!
Много ме зарадва твоето посещение тук!
Хубава и нежна вечер от мен!
цитирай
21. cefulesteven - Ще се направим и тази екскурзия. ...
26.09.2009 09:33
Ще се направим и тази екскурзия. :)
Надъха ме с този пост!
цитирай
22. ckarlet - Cefulesteven,
26.09.2009 09:51
зарадва ме с посещението си, а още повече, че съм породила идея да се разходите и до град Елена! Надявам се да ви хареса и на вас, когато посетите този край!
Хубав и усмихнат ден от мен!
цитирай
23. feq - Красива е Родината ни мила!
26.09.2009 19:59
Приятно се разходих и аз чрез твоите снимки, Скарлет!
цитирай
24. ckarlet - Аз така се развълнувах в твоя блог, Feq,
26.09.2009 22:34
че едва сега поглеждам в моя, че и ти си ме посетила.
Наистина е красива тази България, и ми се иска младите хора да не я напускат, а да намерят реализация тук! И природата на хубавата ни страна е неповторима!!!
Благодаря ти за коментара, който много ме зарадва! Приятно е, че и на теб съм създала положителна емоция! Хубава и нежна вечер от мен, Feq!
цитирай
25. kleopatrasv - Приказно е !
27.09.2009 15:27
Чудесни местности в снимки си показала.
Поздрави за теб !
цитирай
26. ckarlet - Благодаря, Кleopatrasv!
27.09.2009 15:39
Зарадва ме, а и приятно ме изненада посещението ти при мен! Хубаво е, че и на теб съм създала положителна емоция с разглеждането на това приказно местенце!
Усмихнат ден от мен!
цитирай
27. neoma - :)
01.10.2009 10:10
http://vbox7.com/play:ce5a0d77
http://vbox7.com/play:b13f6f43
цитирай
28. ckarlet - О...Neoma,
01.10.2009 16:54
твоите клипчета правят пълното завършване на моя постинг за гр. Елена и безкрайно много ти благодаря за тях! Който има свободно време ще се радвам да ги разгледа и да добие още по-голяма представа за Хубавата Елена, както и още информация за нейната история!!!
Поздрави от цялото ми сърце, Неома!
цитирай
29. lubara - Поздрави !
01.10.2009 19:18
Чудесни снимки, много пъти съм бил там ! Красиво е !
цитирай
30. ckarlet - lubara, много ме зарадва това, че
01.10.2009 19:21
и Вие сте посетил Елена, а още повече, че го споделяте в моя блог!
Благодаря!!!
цитирай
31. lubara - Поздрави !
02.10.2009 08:08
Добро утро, в Елена днес ще е чудесен ден, нали !
цитирай
32. ckarlet - 31. Привет, Lubara!
22.06.2010 23:30
Така изглежда да е в цялата срана:)))
Хубав и усмихнат ден и за теб, lubara!
цитирай
33. lubima - Прекрасен е града Скарлет!Всяка ...
11.12.2011 09:53
Прекрасен е града Скарлет!Всяка Нова Година моето семейство и компанията ни пристигаме в това хубаво градче, почиваме няколко дена наслаждавайки се на чистия въздух, тишината и спокойствието /а и на околните забележителности/ и поемаме обратно към местата където живеем.Само след няколко дена отново ще бъда в този хотел "Елена"......и никъде другаде не съм виждала такава новогодишна заря като в гр. Елена.Нямам търпение да вдишам чистия планински въздух на хубавото градче!Поздрави за поста!
цитирай
34. ckarlet - 33. Lubima - Прекрасен е града Скарлет!Всяка ...
11.12.2011 14:13
lubima написа:
Прекрасен е града Скарлет!Всяка Нова Година моето семейство и компанията ни пристигаме в това хубаво градче, почиваме няколко дена наслаждавайки се на чистия въздух, тишината и спокойствието /а и на околните забележителности/ и поемаме обратно към местата където живеем.Само след няколко дена отново ще бъда в този хотел "Елена"......и никъде другаде не съм виждала такава новогодишна заря като в гр. Елена.Нямам търпение да вдишам чистия планински въздух на хубавото градче!Поздрави за поста!


Град Елена и величествения балкан са ме пленили още щом го видях за първи път. Красотата им е неизмерна. Дори смятах, че няма по-красиво място в България... Навярно съм пристрастна, но те имат специално място в сърцето ми, Любима! Радвам се, че ще имаш възможността да им се насладиш отново!!!
Прекрасен ден и благодаря!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930